Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du redd for å kjøre i tunnel?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Er du redd for å kjøre i tunneler?
Jeg er kvinne og er aldri redd 110 68,75%
Jeg er kvinne og er alltid redd 3 1,88%
Jeg er kvinne og noen ganger redd 40 25,00%
Jeg er mann og er aldri redd 5 3,13%
Jeg er mann og er alltid redd 1 0,63%
Jeg er mann og noen ganger redd 0 0%
Dustepoll 1 0,63%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 22:38   #81
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Det er en rømningsvei i Oslofjordtunnelen, i tilfelle det er greit å vite. Litt før midtveis på Drøbaksiden.

Hvordan fungerer den?

Gammel 14-05-12, 22:46   #82
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Har aldri vært redd, men etter den tragiske hendelsen i februar kjenner jeg suget i magen når jeg kjører tunneler. Vet ikke om det noen gang kommer til å gå over.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 22:47   #83
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du går gjennom døra og kommer inn i entunnel som tar deg i Sirklende svinger til overflaten på siden av vannet. Den er ganske lang, men du kommer ut.

Det du vil like å vite er at de folka du så på videoen oppi her har døgnbemannet overvåkning via kameraer som oppdager og gir alarm ved røyk, bil som stanser, folk i veibanen og en del andre ting. Skjer det noe så sender de hjelp og leder trafikken unna deg. De er typisk i full gang med å hjelpe deg forlengst når du omsider bestemmer deg for å prøve en av telefonene du har rundt deg. Og når du bestemmer deg for at du skal prøve en sånn telefon så er det til de der du kommer.

Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:07   #84
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det nødutgang i Rennfast også?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:08   #85
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det vet jeg ikke, den kjenner jeg ikke. Du ser nødutgangene når du kjører der som regel. I tunneler med to løp så er som regel nødutgangene passasjer til det andre løpet.

Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:10   #86
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet jeg ikke, den kjenner jeg ikke. Du ser nødutgangene når du kjører der som regel. I tunneler med to løp så er som regel nødutgangene passasjer til det andre løpet.

Men den er jo under vann, liksom. Lang under vann. Man kommer vel ikke ut derfra utenom de to åpningene?

Gammel 14-05-12, 23:14   #87
Slettet bruker
Passiv

Standard

Midt under vannet er det ikke rømningsveier nei. Med mindre man kjører en Sylvester Stallone da.

Rennfastene har bare ett løp? Da er det ikke rømningsvei over til det andre løpet heller. Kan være greit å vite at viftene i taket da er brannventilasjon, kanskje. :usikker på om jeg hjelper eller skremmer mest nå:

Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:17   #88
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Alle nye tunneler har vel rømningsveier, enten i form av en vei over til naboløp, eller i form av en rømningstunnel som ligger ved siden av hovedløpet. Mener dette er et krav i dag, selv på de som går under vann.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:18   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Midt under vannet er det ikke rømningsveier nei. Med mindre man kjører en Sylvester Stallone da.

Rennfastene har bare ett løp? Da er det ikke rømningsvei over til det andre løpet heller. Kan være greit å vite at viftene i taket da er brannventilasjon, kanskje. :usikker på om jeg hjelper eller skremmer mest nå:

Hehe. Nei, det er bare ett løp. Ryfast får to. Og blir faktisk verdens lengste undersjøiske tunnel!

Du skremmer meg ikke. Jeg er ikke redd. Men det HAR skjedd branner, og mange alvorlige kollisjoner, og jeg tenker på det, det gjør jeg.

Gammel 15-05-12, 07:18   #90
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke redd for å kjøre i tunneler vanligvis, men akkurat Hvaler-tunnelen liker jeg absolutt ikke.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 23:12   #91
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er redd brann i Rennfast. Såpass at jeg unngår den om jeg kan. Og jeg kommer aldri-aldri-aldri til å kjøre det planlagte Ryfast, for der skal det bli europas lengste undersjøiske tunnel sies det.

Ellers er jeg ikke redd for å kjøre i tunneller.

Gammel 03-08-12, 10:11   #92
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg misliker å kjøre i tunneler, spesielt hvis jeg kjører selv, og unngår dem hvis jeg kan. For meg handler det om klaustrofobi, og de få gangene jeg har forsøkt meg på å kjøre Nordbytunnelen selv, har jeg vært på nippet til å gi opp halvveis og er helt utslitt når jeg kommer ut. Det er dermed rett og slett trafikkfarlig å presse meg til å kjøre tunneler. Hvis jeg sitter på, er det bedre, men jeg får hetta hvis sjåføren kjører for fort eller foretar forbikjøringer i tunnel. Undersjøiske tuneller er det verste. Jeg kommer aldri til å kjøre Drøbaktunnelen, og Hvalertunnelen er det bare så vidt jeg orker. *iddjåt*

Jeg må bare skryte litt av meg selv: Jeg har bedrevet eksponeringsterapi i sommer og kjører nå Hvalertunnelen helt alene uten å være redd! Det er faktisk en ganske fin tunnel å kjøre i. Nordbytunnelen kjører jeg imidlertid fortsatt utenom - den er så trang og lang og rett at jeg nærmest blir hypnoitisert inn i klaustrofobien.

Gammel 03-08-12, 10:13   #93
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis du kjører Hvaler så vil jeg hevde du vil takle Nordby innen kort tid altså.

Fokus du kan tenke på er at det er veldig mange rømningsveier i Nordby. Noen er store så man kjører gjennom og ut. Andre er for personevakuering.

Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 10:15   #94
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan oppdatere med at Oslofjordtunnelen nå er oppgradert med rømningsrom med tilførsel av luft og greier hvor man er trygg til man blir evakuert. Etterhvert blir det to løp der.

Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 10:33   #95
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Hvis du kjører Hvaler så vil jeg hevde du vil takle Nordby innen kort tid altså.

Fokus du kan tenke på er at det er veldig mange rømningsveier i Nordby. Noen er store så man kjører gjennom og ut. Andre er for personevakuering.

Hmm, jeg er ikke overbevist. Jeg kjører (dvs som passasjer) Nordbytunnelen oftere enn Hvalertunnelen, og det som er ekkelt der er at det trangt, mye trafikk, stor fart og det hypnotiske lange rette strekket. Hvalertunnelen er jo nesten motsatt: brei og luftig, lite trafikk og variert kjøring (svinger og stigning).

Sist redigert av Tangina : 03-08-12 kl 12:28.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 12:27   #96
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er jeg ikke. Er kvinne.

Gammel 03-08-12, 15:41   #97
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke redd for å kjøre i tunnel nei. I Oslo sentrum derimot.. :vettskremt:

Gammel 12-07-13, 14:39   #98
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ok, angsten melder seg. Vi skal på ferie til Hvaler. Må kjøre Hvalertunnelen som mange her skriver er en av de verste, og jeg leser at det er ofte duggproblem det skrives om. Dugg er et problem med vår bil som ikke har klimaanlegg (ødelagt, reparasjon på ti lapper er på vent), det dugger veldig ofte og mye når vi kjører i lengre tunneler, især om det er regnvær. Da får jeg lettere panikk, mens jeg skrur på vifter (hjelper ikke), kaldluft/varmluft og tørker febrilsk og iltert.

Og jeg hater at jeg gjør dette til et problem, og lurer på om noen kan skrive noe om dette..... Gleder meg jo til Hvalerferie!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 15:02   #99
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg er aldri redd, men jeg liker ikke å kjøre i tunneller som går under vann.

Slik har jeg det også. I tillegg synes jeg det er skikkelig ekkelt om det er en tankbil med brennbar last i tunnelen samtidig. *liker ikke tankbiler med brennbar last uansett*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 09:55   #100
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

*liker ikke tankbiler med brennbar last uansett*

Det jeg ikke liker er lastebiler med masse greier på et åpent lasteplan. Tatt i betraktning hvor mange idioter som finnes der ute, hvordan kan jeg være sikker på at lasten er forsvarlig sikret? Sånne biler kan godt kjøre et godt stykke unna der jeg kjører.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.