Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historie

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 16:43   #21
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historie..

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hold ut - i den andre halvdelen kommer du til miljøet i Vidunderbarn, og det er helt fantastisk. Hva med Ut og stjæle hester eller andre bøker av Per Petterson, f.eks. Til Sibir?

Kanskje jeg bør prøve meg på den igjen?
Elsket også Vidunderbarn, men kom ikke ordentlig i gang med Seierherrene.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 17:37   #22
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historie

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har likt de samme bøkene, og elsket også "Pinnsvinets eleganse" av Muriel Barbery. (Som også er filmatisert, men da under et litt annet navn.)

Ah, den har jeg i bokhylla ja.

Gammel 11-07-13, 15:02   #23
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Oppdaget en ny forfatter for meg; Marita Fossum. Et siste kyss synes jeg var strålende. Noen som vet hvilke andre bøker i samme sjanger som jeg kan like?

Gammel 11-07-13, 18:41   #24
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er som vanlig veldig enig med Bluen når det kommer til bøker, og Roy Jacobsen. Liker Tove Nilsen også veldig godt, men Roy Jacosen er hun ikke.

Kanskje du vil like Henrik Langelands "Verdensmestrene". Det er også en oppvekstroman fra Oslo. Jeg syns den var midt på treet pluss. Den er variabel - fra glimrende til litt kjedelig. De glimrende partiene gjør den likevel verdt å lese.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 20:14   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at Roy Jacobsen er i en annen liga enn både Tove Nilsen og Langeland litterært sett. :my five cents: Jeg elsket Seierherrene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 23:46   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er som vanlig veldig enig med Bluen når det kommer til bøker, og Roy Jacobsen. Liker Tove Nilsen også veldig godt, men Roy Jacosen er hun ikke.

Kanskje du vil like Henrik Langelands "Verdensmestrene". Det er også en oppvekstroman fra Oslo. Jeg syns den var midt på treet pluss. Den er variabel - fra glimrende til litt kjedelig. De glimrende partiene gjør den likevel verdt å lese.

Pussig at du skulle nevne den, for nå leste jeg nettopp ut oppfølgeren - Hauk og due. Det var noe litt lettvint over den boka; jeg fikk noe av den samme smaken i munnen som under enkelte av bøkene i Tore Renbergs Jarle-serie.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 00:19   #27
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Pussig at du skulle nevne den, for nå leste jeg nettopp ut oppfølgeren - Hauk og due. Det var noe litt lettvint over den boka; jeg fikk noe av den samme smaken i munnen som under enkelte av bøkene i Tore Renbergs Jarle-serie.

Jeg er ganske enig med deg i det, jeg leste faktisk Hauk og due denne uka selv. Jeg syns ikke Langeland får det helt til, selv om han åpenbart gjerne vil. Wonderboy likte jeg kjempegodt og jeg planlegger å lese Fyrsten senere i sommer.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 01:07   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er ganske enig med deg i det, jeg leste faktisk Hauk og due denne uka selv. Jeg syns ikke Langeland får det helt til, selv om han åpenbart gjerne vil. Wonderboy likte jeg kjempegodt og jeg planlegger å lese Fyrsten senere i sommer.

Ja, har akkurat lest den også! Den er mye mer underholdende og virker langt mer gjennomarbeidet fra forfatterens side enn Hauk og due.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 01:55   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Verdensmestre var underholdende og fengende, ikke minst fordi jeg jo bor i et av miljøene jeg synes han får til å beskrive. Generelt er jeg ikke så betatt av forfatterskapet - og Hauk og due synes jeg var bare så der.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 10:16   #30
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Men har noen av dere lest Et siste kyss av Marita Fossum og kan anbefale noe i nærheten/lignende? Litt sånn forhold/utroskap og psykologi rundt dette? Har vel blitt beskrevet som et kammerspill.

Gammel 12-07-13, 23:43   #31
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Hva med Verdensmesterne av Henrik Langeland? Den boka var fantastisk.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 10:17   #32
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Hva med Verdensmesterne av Henrik Langeland? Den boka var fantastisk.

Prøve den kanskje. Og kanskje noe av Siri Hustvedt. Kanskje Knut Faldbakken har noen sånne forholdsbøker også. Noen som har noen å anbefale?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.