|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historie..
Kanskje jeg bør prøve meg på den igjen? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
rakkarpus
|
Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historie
Ah, den har jeg i bokhylla ja.
|
|
|
#23 |
|
rakkarpus
|
Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historieOppdaget en ny forfatter for meg; Marita Fossum. Et siste kyss synes jeg var strålende. Noen som vet hvilke andre bøker i samme sjanger som jeg kan like?
|
|
|
#24 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historieJeg er som vanlig veldig enig med Bluen når det kommer til bøker, og Roy Jacobsen. Liker Tove Nilsen også veldig godt, men Roy Jacosen er hun ikke. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historieJeg synes også at Roy Jacobsen er i en annen liga enn både Tove Nilsen og Langeland litterært sett. :my five cents: Jeg elsket Seierherrene.
|
|
|
#26 |
|
intro
|
Pussig at du skulle nevne den, for nå leste jeg nettopp ut oppfølgeren - Hauk og due. Det var noe litt lettvint over den boka; jeg fikk noe av den samme smaken i munnen som under enkelte av bøkene i Tore Renbergs Jarle-serie.
|
|
|
|
#27 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ganske enig med deg i det, jeg leste faktisk Hauk og due denne uka selv. Jeg syns ikke Langeland får det helt til, selv om han åpenbart gjerne vil. Wonderboy likte jeg kjempegodt og jeg planlegger å lese Fyrsten senere i sommer. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
intro
|
Ja, har akkurat lest den også! Den er mye mer underholdende og virker langt mer gjennomarbeidet fra forfatterens side enn Hauk og due.
|
|
|
|
#29 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historieJeg synes Verdensmestre var underholdende og fengende, ikke minst fordi jeg jo bor i et av miljøene jeg synes han får til å beskrive. Generelt er jeg ikke så betatt av forfatterskapet - og Hauk og due synes jeg var bare så der.
|
|
|
#30 |
|
rakkarpus
|
Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historieMen har noen av dere lest Et siste kyss av Marita Fossum og kan anbefale noe i nærheten/lignende? Litt sånn forhold/utroskap og psykologi rundt dette? Har vel blitt beskrevet som et kammerspill.
|
|
|
#31 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Elsker Vidunderbarn og Den vidunderlige kjærlighetens historieHva med Verdensmesterne av Henrik Langeland? Den boka var fantastisk. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
rakkarpus
|
Prøve den kanskje. Og kanskje noe av Siri Hustvedt. Kanskje Knut Faldbakken har noen sånne forholdsbøker også. Noen som har noen å anbefale?
|
![]() |
|
|