|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?
Lefser, havreflarn/mandelflarn, kransekake, brownies i konfektbiter, små cookies, krumkaker o.l. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen ekspert, men kanskje en type pavlova med frukt? Ostekake, gulerotkake og mange sjokoladekaker er mektige synes jeg. Samtidig hører det vel med noe mektig også. Bringebær og sjokolade er godt sammen.
|
|
|
#24 |
|
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Jeg synes verdens beste er god. En god nøttekake med gul krem er også godt. Man orker lite av de, tar smale stykker. Pavlova med krem og litt sjokolade er også godt og ikke like mektig som mye annet.
|
|
|
#25 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Krumkaker og multekrem og fruktdessert er også ofte populært på dessertbord.
|
|
|
#26 |
|
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Søkte litt her inne og fant disse til en konfirmasjon. Mulig du kan få noen tips derfra.
|
|
|
#27 |
|
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Fromasj? Både sitronfromasj og sherryfromasj er godt!
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Min erfaring i bryllup er at det går veldig lite kaker, særlig hvis det har vært alkohol til middagen. Selv pleier jeg knapt å smake. Sikker på at 10 kaker totalt er mer enn nok når den ene er en stor bryllupskake.. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Du kjenner ikke familien min, åpenbart. Små fliser, det er mamma (diabetikeren) vi andre spiser skikkelige kakestykker. Ok, jeg stopper stort sett på 2-3, pluss et par desserter, min far og bror er nok mer på 3-4 ja, pluss desserter selvsagt.
|
|
|
#31 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Jeg er vestlending(men ikke noe sunnmøring!) og er vant til overdådige kakebord så jeg ville nok gått for ca 20kaker. Rester er bare supert til dagene derpå.
|
|
|
#32 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#33 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Jeg er også vant med mye kaker og hadde beregnet 20 kaker, kanskje trukket fra et par siden du har bryllupskake. Man spiser jo vanligvis ikke kake rett etter middag. I våre familieselskap er jeg vant med at folk spiser 3-4 vanlig stykker, så 1-1,5 stykke pr person synes jeg høres veldig lite ut.
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Min erfaring er motsatt, for da har folk drukket for mye til å orke noe særlig kaker. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?20 kaker er nesten en kvart kake på hver. Hvis noen av kakene i tillegg er store, så tror jeg virkelig ikke det er sjans for at halvparten blir spist opp, etter en stor bryllupsmiddag. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Kom nettopp hjem fra navnefest med 15 kaker på 35 personer. Det er overkill. :bidrar: |
|
|
|
|
|
#38 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?90 gjester? Under 20 kaker hadde ikke vært aktuelt og det gjør vel ikke noe om det er mye igjen til dagen etter.
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kaker til 90 personer?Jeg var i bryllup for ikke så lenge siden. 100 gjester, 20 kaker og en stor bryllupskake. Det var mer enn 1/3 igjen dagen etter.
|
|
|
#40 |
|
Tittel og tittel....
|
Ja, ikke sant, så da er det jo faktisk vanskelig å si at det blir på den ene eller den andre måten. For selv de som hadde drukket for mye spiste kaker så det holdt.
|
|
![]() |
|
|