|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Vi skal en tur i vinter sammen med en annen familie og vi hadde planer om å bestille minibuss som hentet og kjørte oss til flyplassen. Men jeg ser nå at vi faktisk kan bestille to leiebiler på flyplassen og ha dem hele uka for samme prisen pluss bensin. Men hvordan er det å kjøre der? Er det noenlunde greit? For det hadde jo vært veldig enkelt å ha en bil dersom vi ville på noen utflukter også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Det er veldig greit å kjøre bil på Gran Can. Vi har alltid hatt bil der, og har fartet rundt over hele øya. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Det er helt uproblematisk å kjøre bil på Gran Canaria. Vær oppmerksom på at i tillegg til prisen du får oppgitt for leie av bil kommer det ca 200 euro i tillegg for forsikring og bensin |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?
Det har aldri vi opplevd, vi har alltid bestilt fra Norge. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det ser ikke ut som om det gjelder de jeg har fått anbefalt http://www.arcarhire.com/car-hire/car-hire.php |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Det er jo i såfall fint. Det med bensinen visste jeg på forhånd, men forsikringen visste jeg ikke, og det sto at forsikring var inkludert da vi leide, og også "no hidden charges" imidlertid var det så mye forsikringen som var inkludert ikke dekket, at vi valgte å betale det ekstra de forlangte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Det er supert å ha bil på Gran canaria. Enda mer supert hvis du ikke har høydeskrekk som meg, for da kan man kjøre til mange fine steder litt utenfor allfarvei.
|
|
|
#8 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Husk å sjekk tanken før dere kjører opp i fjellene. Det er nemlig langt mellom bensinstasjonene oppi der og da kan man få litt panikk når veien man egentlig skulle er stengt pga ras og man må kjøre en omvei. Det har jeg hørt i hvert fall...
(2005) (2010) (2012) Sist redigert av Meissa : 16-07-13 kl 20:09. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Tusen takk for svar. Jeg har jo god tid på å bestemme meg, så jeg kan jo sjekke litt flere sider for bilutleie i forhold til pris og hva de inkluderer. Det hørtes bare så flott ut å ha bil tilgjengelig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
stressmonster
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Noen bilder fra vår kjøretur:
|
|
|
#11 |
|
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Så fine bilder, ser kjempekoselig ut. Vi skal bo i Puerto de Mogan, så da kan vi jo dra for å se den digre kaffikjelen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
stressmonster
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Vi klarte forresten å tulle oss bort en by som het Telde, det var litt skummelt helt til vi kom over en hamburgerbar som solgte hamburgere til oss alle fem for under en hundrelapp i grell kontrast til prisene i turistgryta.
|
|
|
#13 |
|
stressmonster
Vi bodde også der. Kjempekoselig liten havneby. Fin langgrunn strand og mange greie spisesteder langs promenaden og noen ikke fullt så gode, men man ser fort hva som er hva. Det er også noen smale gater med butikker som selger tøy og ulike små skatter. På søndagene er det stort marked der og det var kjempegøy, men man må huske å prute. Jeg kjøpte 5 kjøkkenhånklær for 2 euro husker jeg. Og tromme og regnstav. De hadde masse forskjellig og frøkna fikk flettet håret sitt. Det var stas.
|
|
|
#14 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Så fine bilder. Kanskje jeg må ta noe valium neste gang og legge ut på en sånn tur. Hvor ligger det vannet?
|
|
|
#15 |
|
stressmonster
Jeg er ikke helt sikker - vi kjørte fra Puerto de Mogan og over fjellet til andre siden. Øya er ikke særlig stor egentlig så det tok ikke så mange timer. Hvorfor trenger du valium? Veiene var helt fine og det er jo masse turister så det går ikke spesielt fort.
|
|
|
#16 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Jeg vet jo at veiene er greie, men det er bratt og det gjør meg vanvittig redd. Og for å unngå å smitte ungene med redselen, så lar jeg heller være å reise på slikt. Det er jo veier folk kjører fram og tilbake på hver eneste dag, men det eneste jeg greier å tenke på er hva som skjer om vi kræsjer/kjører av veien. Og så tenker jeg på alle spanjolene som har et rimelig liberalt forhold til edruelighet bak rattet.
|
|
|
#17 |
|
stressmonster
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Jeg skjønner, med alvorlig høydeskrekk kan det bli vanskelig. Det var autovern på alle veiene og som sagt farten blir ikke særlig stor. Vi følte oss ikke utrygge når vi kjørte der. Det verste var egentlig at min far insisterte på at halv tank var nok til å få oss over.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Jeg hadde aldri dratt til GC (eller noe annet sted utenom store byer) uten bil. Har heller aldri betalt 200 euro ekstra for forsikring og bensin. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er det å kjøre bil på Gran Canaria?Grand Canariene har lært seg å kjøre bil i de siste årene.. Å stoppe på rødt lys og stoppe ved gangoverfelt bla.
|
![]() |
|
|