Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mitt aller første strikkeprosjekt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-13, 22:04   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Mitt aller første strikkeprosjekt

For et par uker siden ringte jeg til min mamma og sa "Jeg vil lære å strikke skikkelig. Jeg vil strikke genser til gutta!"
Min fine mamma fant fram garn, pinner (hun kan starte egen forretning med alt det garnet og alle pinnene hun har) og en god porsjon tålmodighet og satte seg ned med meg.
Jeg trodde vel egentlig innerst inne at det var et heller håpløst prosjekt jeg hadde begitt meg ut på, ikke har jeg noen gang lest og forstått en strikkeoppskrift i mitt liv, og ikke er jeg kjent for å ha tålmodighet heller.
Men jeg skred til verks!

Her er resultatet av to ukers av-og-på-arbeid, restegarn fra mammas loftstue og en strikkeoppskrift i et hefte fra 1969:

Jeg er litt stolt jeg!
Den er LITT stor, så jeg må brette opp litt på armene, men det er bagatell.
Nå har jeg vært inne hos min mams og hentet mer garn (denne gangen hvitt) og skal strikke en genser til. Denne ble nemlig fort adoptert av M. og D. må jo også ha en.

Gammel 17-07-13, 22:06   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt aller første strikkeprosjekt

Dæven, så bra! Raglanfelling på ditt aller første prosjekt? Du er et naturtalent.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 22:10   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempefin genser! Flink du er

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 22:26   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Kjempebra jobba! Imponert!

Gammel 17-07-13, 22:28   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dæven, så bra! Raglanfelling på ditt aller første prosjekt? Du er et naturtalent.

Raglanfellingen var egentlig veldig enkel når jeg forsto hvordan og hva. Jeg har hatt en veldig god læremester.

Gammel 17-07-13, 23:02   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Steike, du er både tøff og flink!

Gammel 17-07-13, 23:11   #7
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Wow! Flott genser.

Gammel 17-07-13, 23:17   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Tusen takk.

Gammel 17-07-13, 23:29   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Så bra! Den ble veldig fin.

Gammel 18-07-13, 00:23   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flink du er! Vanlege folk begynner med kjøkkenhåndkle, ikkje raglangensrar.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 00:27   #11
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Vanlige folk begynner med skjerf eller lue.
Kjempefin genser!! Og den følelsen av å ha lagd et ordentlig plagg til barnet sitt er veldig god!

Gammel 18-07-13, 01:05   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Bra gjennomført! Mitt første var ett babysett til eldste som jeg strikket så stramt at det ble alt for lite

Gammel 18-07-13, 08:34   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er mektig imponert!!!!!!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 09:03   #14
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig imponert!!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 10:42   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra! har du bare brukt noen få uker på det der, så er du et naturtalent.

Raglan er det beste. Og etterhvert kan du strikke striper for å gjøre dem litt mer spennende.

Gammel 18-07-13, 12:04   #16
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Veldig bra! har du bare brukt noen få uker på det der, så er du et naturtalent.

Raglan er det beste. Og etterhvert kan du strikke striper for å gjøre dem litt mer spennende.

Jeg måtte sjekke nå og jeg har brukt i underkant av 2 uker ja. Men naturtalent tror jeg ikke at jeg er. Bare ivrig.
Nå har jeg begynt på en hvit lik genser til D.
Jeg kunne tenkt meg å prøve på en ullbukse til gutta om det ikke er for vrient. Det hører egentligbukse til den genseren. Striper er jo ikke vanskelig så det kan jeg også fikse ja.

Gammel 18-07-13, 11:41   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, så flink du er! Mitt slikt prosjekt ligger på loftet, og stoppet opp når jeg kom til armene.

Gammel 18-07-13, 16:37   #18
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ullbukse er ikke vanskelig, og i hvert fall ikke når du har fått til genser!

Gammel 18-07-13, 19:08   #19
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Ullbukse er ikke vanskelig, og i hvert fall ikke når du har fått til genser!

Det høres lovende ut.

Gammel 18-07-13, 19:04   #20
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempeflott genser!!!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.