Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Innesko i barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-13, 22:36   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innesko i barnehagen

Mine har brukt sandaler i barnehagen.

Gammel 21-07-13, 01:22   #22
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sendt med sandaler, men de blir aldri brukt. Varme i gulvene.

Gammel 21-07-13, 01:28   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sandaler her, har aldri vært noe problem - og jeg må si jeg blir litt forbausa over denne tråden.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 09:57   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva går forbauselsen på?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 10:40   #25
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hva går forbauselsen på?

Ja, det lurer jeg også på.

Gammel 21-07-13, 10:44   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns jo det å skulle ha på sko med såle inne i en barnehage hver dag hele året, er litt i overkant med tanke på antall brannøvelser som evt. gjennomføres i snø/regn/kulde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 10:51   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit for meg at de må ut i sokkelesten på brannøvelser. Jeg synes de skal slippe å gå med sko inne i tilfelle de må ut på brannøvelse. I tillegg til at det er unødvendig sløsing med sko som ikke blir brukt i hverdagen.

Gammel 21-07-13, 11:27   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsko i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Da antar jeg du ikke er en mor, som i etterkant kjefter pedagogen huden full, fordi hun har tatt barnet ditt ut i sokkelesten, i regnvær, bare fordi hun tydeligvis ikke gadd ta på barnet sko, før de gikk ut, bare fordi brannalarmen gikk.

Been there, experienced that. .

Dette ble tatt opp på foreldremøte og leder av barnehagen var klar på at det var protokollført at vi hadde stemt ved håndsopprekning. Barnehagen er ny og det er varmt inne. Ungene bare sparket av seg skoa. Barnehagen sa at de kunne være strenge på dette på grunn av brann og brannøvelse. Men vi ble enige om at brannøvelser ikke skulle tas på regnværsdager og at unger som ble våte og kalde på bena var en liten pris å betale hvis det faktisk brant. Så ingen krav om innesko i vår barnehage.

Ingen foreldre stemte for krav om innesko.

Gammel 21-07-13, 12:27   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ungene godt, jeg, at de sparker av seg inneskoa - det er forferdelig ubehagelig å være varm på beina!

Og jeg har jobba i barnehage siden 1993 - sånn utenom de planlagte brannøvelsene, som skjer en til to ganger i året (gjerne en varslet, som både ansatte og barn vet om, og en uvarslet, som kun ledelsen kjenner til) - så har jeg opplevd bare et par ganger at alarmen har gått uten at det var planlagt.

Ergo - ingen overhengende fare for at ungene skal bli alvorlig syke av å måtte tusle ut og risikere å bli våte/kalde på føttene en liten fillestund.

Jeg likte måten de gjorde det i barnehagen til ungene dine, Tjorven - protokollførong av at foreldrene faktisk har stemt over at det er ok at unga kommer seg ut uten sko på beina.

Og jeg er, fremdeles stolt over meg sjøl, at jeg klarte bite i meg svaret: "greit, da lar jeg barnet ditt være igjen inne, neste gang brannalarmen går og hun ikke har på innesko..." Og i stedet bare glatt henviste vedkommende videre til styrer, "som er rett instans å ta opp rutiner ved brannalarm med."

Arme styrer.

Gammel 21-07-13, 12:37   #30
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg har jobbet 7 år i bhg, og der var det "krav" om innesko (dvs vi så helst at alle hadde og brukte). Ikke pga av brannalarm, men pga ofte glatte sokker og barn som glir på gulvet og slår hodet.
Vi hadde ikke spesielt glatte gulv, men uhell skjer i en bhg.
Både store og små var veldig flinke på bruk av innesko.

Lette sandaler eller skinntøfler er gode innesko.

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 14:18   #31
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kjøpt "tøfler" på f.eks H&M og Lindex. Det er så enkelt som sokker med skinnsåle omtrent som disse:

Gammel 21-07-13, 14:21   #32
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt skinntøfler (sånne myke fra nøstebarn) når de er helt liten, og sandaler når de ble større.

Gammel 21-07-13, 14:27   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor bra er det egentlig med innesko? De er ganske mange timer i barnehagen og det å gå med sko inne er ikke akkurat det man blir anbefalt med hensyn på fotutvikling.

Gammel 21-07-13, 14:57   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men hvor bra er det egentlig med innesko? De er ganske mange timer i barnehagen og det å gå med sko inne er ikke akkurat det man blir anbefalt med hensyn på fotutvikling.

Det er årsaken til kjeppridningen min også - jeg tenker at det ikke er bra for føtter og motorikk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 22:30   #35
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Meg bekjent er vel anbefalingen for småbarns (opp til skolealder tror jeg) føtter å bruke sko med stiv hælkappe når de først bruker sko (gjelder også sandaler), men de skal også gå mye uten sko, og da må jo de myke skinntøflene være ypperlige for å unngå å skli.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 22:42   #36
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Sånn ellers har hun en bråte slike skinntøfler. Barnehagen roter glatt bort fem par tøfler i måneden, så vi har hamstret en del. Fra Shooshoos på Ebay og ShoesZoo. Kjøper man de som er på tilbud, får du stort sett tre til fire par for under 200.

Disse har knerten også. Liker dem.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja! Dette syns jeg er et viktig argument som ikke går i inneskomedsålerfavøren.

Men at barna må ha på innesko i tilfelle brann?
Det har jeg aldri hørt om. Enda jeg har jobbet i barnehage selv i mange år, og har den tredje ungen i barnehage nå.
Var helt ok for meg om ungene mine måtte springe ut i sokkelesten om det brant. Mest sannsynlig vil de uansett aldri oppleve det.
Liker også måten Tjorvens barnehage løste det på.

Gammel 21-07-13, 22:48   #37
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes brannargumentet er veldig dårlig, men jeg synes det er helt greit at ungene skal ha innesko på, ikke minst ift glatt gulv, og evt også kaldt gulv.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 23:02   #38
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Ift kalde gulv, ja- men glatte gulv?
Har ikke de fleste barn antiglisokker når de er så små at å skli er et problem?

Gammel 21-07-13, 23:07   #39
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Mine har hatt skinntøfler når de var små, og ingenting når de har blitt eldre.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 23:32   #40
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Ift kalde gulv, ja- men glatte gulv?
Har ikke de fleste barn antiglisokker når de er så små at å skli er et problem?

Mine barn har aldri hatt det, og det er totalt uegnet inni utesko om vinteren. Da trengs tynn ull uten antiskli.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.