|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Går jeg i ti minutter kommer jeg til gårder. En av lillebrors venninner bor på bondegård (og blir levert med traktor i barnehagen iblant) - jeg ser bare andre hus når jeg ser ut av vinduet og tenker ikke på at jeg bor i nærheten av senter - sånn med unntak av at jeg ikke inviterer folk på besøk klokka ett på lørdag av omsorg til de som da potensielt kan havne i kø.
![]() |
#62 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi har fortsatt ikke sluppet tanken om rekkehus helt, så jeg drar opp denne tråden igjen.
![]() |
#63 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Lykke til med jakta!
![]() |
![]() |
#64 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?
Nei. Jeg gjør det ikke. Ei heller min mann. Vi bor i rekkehus og stortrives. Han er oppvokst i rekkehus, deretter enebolig, jeg er oppvokst i enebolig. Når vi flytter herfra, kommer vi til å flytte til leilighet, tipper jeg.
![]() |
#65 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Det vi har sett på nå er ikke ende, har litt hage og er nabo med to eldre beboere. Det er myye mindre plass enn vi har nå, men ikke mindre enn vi strengt tatt trenger. Soverommene er faktisk større enn hjemme, men fellesarealet er lite. Kjøkkenet er under halvparten enn det vi har, men har dør ut til hagen( noe jeg synes er veldig koselig).
![]() |
#67 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Lykke til med rekkehusjakten! Vi har nettopp kjøpt enderekkehus, og har stor tro på at det blir bra. Jeg tror vi trenger litt påtvunget sosialisering etter fire år i en veldig asosial høyblokk.
![]() |
#68 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi har bodd i rekkehus i to år, bodde tidligere i blokk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi har bodd i rekkehus.
![]() |
#71 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Rekkehusene vi ser på er i samme nabolag som vi bor i fra før, så storebror vil fortsette å gå til de samme vennene. Forskjellen vil nok være størst for minstemann. Der blir det nok flere muligheter for å finne barn på samme alder på uteområdet.
![]() |
#72 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Ja. Det er nok mulig vi gjør det, lilleT.
![]() |
#73 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bor i enderekkehus og liker det godt. Ser ikke etter enebolig selv om vi nok hadde hatt råd til det om det var det vi ville ha. Fire soverom og kjellerstue - vi har alt vi trenger innendørs. Utendørs en bitteliten hage og to terrasser. Mange unger i nabolaget. Når vinduene skal skiftes - da gjøres det av noen andre. Me like. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Rekkehusenr her har tre soverom, ingen kjellerstue, men mulighet for en ørliten ekstra tv- krok i førsteetasje.
![]() |
#75 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Her er det litt gjennomtrekk i rekkehusene på 70-80 kvm, mens av de på 110-140 kvm er det svært lite i omløp.
![]() |
#76 |
I mål
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bodde tidligere i rekkehus og det var masse fordeler ved det. Det var veldig sosialt, og man ble godt kjent med naboene. Vi savner det sosiale nabosamværet og storebror savnet lenge hvor lett det var å springe over til kompisen i samme hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi er ikke sosiale nok til at rekkehus er noe for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi har adskilte hager, heldigvis. Ungene går ikke gjennom gjerder og hekker, men bruker inngangene til hvert hus/hver hage. Boligfeltet her er ganske stort, så det ligger flere lekeplasser spredt rundt i feltet, en fotballbane og basketbane på toppen, friområde midt i og garasjer i utkantene. Vi holdt på å kjøpe enebolig med utleie da vi endte opp med rekkehuset her, og spesielt mannen i huset er veldig lykkelig over det valget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi har adskilte hager, det går såvidt an å krype gjennom hekken og bort til den ene hagen, men ikke den på andre siden.
![]() |
#80 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi må bygge et lite gjerde mellom hagene, hvis dette huset skal være aktuelt. Vi har hund.
![]() |
|
|