Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan knytter du skjerf i halsen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 15:40   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan knytter du skjerf i halsen?

Etter at "Mette-Marit" knuten ble avlegs, har jeg rett og slett ikke funnet en fiks og fin måte å knytte pynteskjerf rundt halsen.
Hvis for mye blir hengende foran, ser jeg så stor og bulkete ut over puppene, synes jeg.

Hvordan knytter du skjerfet, sånn at det ser trendy, fikst&fint ut? ; )

Gammel 03-05-07, 16:06   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan knytter du skjerf i halsen?

Jeg tenker lite på om jeg er fiks og trendy, så jeg snurrer det rundt, tar løkke eller har kun sjal på meg. Varm er jeg nå i alle fall.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:19   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Visste ikke at Mette Marit-knuten var avleggs, så jeg bruker den jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:51   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker ikke skjerf. Det blir for damete for meg.

Jeg bruker sjal når jeg kjører motorsykkel. Jeg har et Liverpoolsjal (bombe) som blir surret rundt halsen slik at det ikke kommer vind mellom jakke og hjelm. Lite trendy, men veldig varmt og godt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:07   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Bruker ikke skjerf. Det blir for damete for meg.

Jeg bruker sjal når jeg kjører motorsykkel. Jeg har et Liverpoolsjal (bombe) som blir surret rundt halsen slik at det ikke kommer vind mellom jakke og hjelm. Lite trendy, men veldig varmt og godt.

Jeg bruker ullskjerf og sjal hele året. Jeg er en frysepinne og ikke verdens mest trendy, tenker jeg at vi sier.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:10   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Samme her. Og den er jo veldig lettvind og grei.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:33   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Visste ikke at det fantes en Mette Marit-knute engang. :utrendy:

Om det er kaldt surrer jeg skjerfet rundt halsen og knytter en knute om jeg får det til. Sånn pynteskjerf i halsen syns jeg ikke er fint uansett.

Gammel 03-05-07, 17:51   #8
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg surrer det rundt og rundt så mye at jeg akkurat får knyttet det. Har en del lange skjerf og føler jeg nesten går med nakkestøtte, men syntes det ser "kjerring" ut å ha skjerfet hengende nedpå brystet som "pynt". Litt samme greia som med kjede oppå genseren.
silkeknytter jeg bare en knute på.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 18:18   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg gjer omtrent som Pastill, med mindre eg kjøre MM-stil som eg ikkje ante var ute.

Gammel 03-05-07, 18:25   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Gammel 03-05-07, 19:20   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hva er en MM-knute?

Gammel 03-05-07, 19:36   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hva er en MM-knute?

Du bretter skjerfet dobbelt, legger det bak nakken og trer begge endene inn gjennom løkka. Stram til, og - voila! Egentlig ganske farlig, når jeg tenker meg om. Knuten skal være midt foran.

Gammel 03-05-07, 19:39   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett MM knuten her

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 19:42   #14
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Du bretter skjerfet dobbelt, legger det bak nakken og trer begge endene inn gjennom løkka. Stram til, og - voila! Egentlig ganske farlig, når jeg tenker meg om. Knuten skal være midt foran.

Du bør nok revurdere kraften i trinn 4 (stram til).

Da blir det ikke så farlig. :åpplyser:

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 19:45   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

I kontor og representasjons sammenheng er jo MM knuten helt grei sammen med veldig klassiske klær. Ellers ser den litt kjerring ut ja.

Jeg surrer det rundt halsen i fritiden når jeg fryser, ellers går jeg sjelden med skjerf. Men på jobb kan jeg feks ta mm knuten eller surre det en gang rundt halsen og feste endene sammen med en nål (hvis kaldt kontor..).

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 20:17   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva som er in og hva som er ut synes jeg er helt irrelevant, jeg knyter skjerf etter hva som er behagelig og hva som passer med skjerfets lengde (og hva jeg skal).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 21:09   #17
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg brukte den knuten i lang tid før MM kom på banen. Piaknuten tenker jeg vi kaller den.

Jeg bruker lite pynteskjerf, men vanlig surrer jeg bare 2-3 ganger rundt halsen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 21:19   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

HAr heller ikke fått med meg det.
Bruker den jeg og, på store skjerf.

Gammel 03-05-07, 21:21   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Er dere virkelig opptatte av hva som er in når det gjelder knuter til skjerf, eller er det jeg som ikke skjønner ironien?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 21:25   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Er dere virkelig opptatte av hva som er in når det gjelder knuter til skjerf, eller er det jeg som ikke skjønner ironien?

Tror ikke det er ironi snuppa
Men tror kanskje det ikke er SÅ farlig heller... Men jeg leste i ett eller annet blad nå, at noen måtte komme på en annen måte å knyte skjerf på enn MM knuten

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.