|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Jeg skulle egt handle undertøy nå da jeg var i England og fikk en rask fitting på Marks and Spencer. De målte meg til en helt annen str i allefall. Her ble jeg målt til 30DD, mens der ble jeg målt til 32 eller 34. B eller C. (Dette er kanskje andre str, amerikanske? Den jeg har hjemme nå er 70Dm(står ikke britiske og amerikanske str på den) mens den jeg leverte inn er 65DD. (Den var som sagt rask, var sent på dagen og hun sto alene). Den i 70D måtte jeg be om å få i større selv, for sen hun mente jeg skulle ha under prøvingen var også 65DD, den holdt jeg på å dø i. (To forskjellige modeller). Sist redigert av Luvi : 27-07-13 kl 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Jeg har også en gang fått en helt annen fitting på Marks and Spencer enn på flere andre undertøybutikker (større omkrets og mindre cup på M&S enn hos de andre), og erfaring har vist at det var de andre som hadde rett. Jeg er en 85G el H, ikke en 90E el F som M&S mente.
![]() |
#44 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Ja, det kan selvfølgelig være at fittingen jeg fik der ikke stemmer helt heller, jeg rakk aldri å prøve norn modeller skikkelig. Men de jeg kjøpte her ksn umulig stemme, for cupen ligger ikke inntil brystene hverken pm jeg står eller sitter og er uutholdelig stramme. I alle fall den ene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Hvis du går inn på http://change.com/no/bh-guide og legger inn målene dine vil du få en pekepinn på hvilke størrelse du bør ha.
![]() |
#47 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Men altså, jeg la inn et mål under puppene på 68, og fikk foreslått 60 (
![]() |
![]() |
#48 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?75I fikk jeg da.
Sist redigert av star : 27-07-13 kl 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Erfaren
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Må få rotet meg til å tatt mål hos en proff butikk. Har handlet HM bher alt for lenge i den størrelsen jeg TROR jeg er, men ser jo at det kanskje puppene hadde blitt finere i en mer tilpasset bh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
endelig ferdig studert
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Dere får nå bare dåne og le dere skakke så mye dere vil. Jeg har i alle fall blitt målt i butikk først, så testet på nettsiden og resultatet ble det samme.
![]() |
#51 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Jeg er også målt i butikk (LaLina), og ikke engang før brystreduksjonen fikk jeg I. Mulig jeg kanskje burde hatt det, men slettes ikke nå. F/FF/G er rett for meg.
![]() |
![]() |
#52 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Jeg er for øvrig målt til 65B eller deromkring (og anbefalt luftputeinnlegg
![]() |
![]() |
#53 |
endelig ferdig studert
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Hadde kanskje også ledd av resultatet hvis jeg kun hadde tatt "testen" på nett for så å sammenligne med det jeg har blitt anbefalt i andre butikker. Tidligere brukte jeg 85E/F etter anbefaling fra ansatt i undertøysforretning. Etter å ha blitt målt av ansatt hos change ble jeg 80H, noe jeg også får når jeg legger inn målene på deres sider. Skal man følge diverse beskrivelser for hvordan en bh skal sitte på når den passer er 80H/I riktig.
![]() |
#54 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Jeg vil tro at kroppsfasong har noe å si. Dessuten er jo ikke en størrelse i ett merke det samme som i et annet eller en annen type BH i samme merke engang.
![]() |
![]() |
#55 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?
Jeg tror du må ha vært veldig uheldig med hjelpen du har fått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Hmm. Det er det jeg kan gjøre altså, kjøpe en bh-forlenger? Smart! Jeg sliter nemlig med at de som passer i koppen er for trang rundt og de som passer rundt er for stor i koppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Bluen: Jeg er også blant dem som ikke liker å bli strammet inn tjue centimeter, og jeg har nærmest nulltoleranse for bh-er som strammer fram bulker på ryggen. Men etter å ha kjøpt bh-er med omkrets tilsvarende min reelle omkrets en stund, merket jeg jo at jeg etter en stund hadde bh-er som var altfor løse, og skled opp og landet midt på puppen. Sist redigert av Filifjonka : 28-07-13 kl 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?For meg er det veldig enten-eller. Enten sklir bhene opp, eller så blir det røde merker og ubehag. Det er ikke noen mellomting. Så da velger jeg stramme bher som holder alt på plass, selv om det er litt ubehagelig.
![]() |
#59 |
|
![]() Sv: Hvordan sitter en "riktig" BH?Altså, jeg skjønner godt at det er svært nyttig med fitting og slikt når man har mye å holde styr på, men er man der at man er slank, uten ekstra fett, uten så store støttebehov og med "nett byste", så er det rett og slett begrenset hvor mye poeng det er å måle seg hos dyre BH-pushere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Sviiisj!!
|
Man kan ikke gjøre alle tillags.
![]() |
|
|