|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere hermetikk?
I den link jeg fant inni linken, var det testet skinkeost så da regner jeg med at det også gjelder.
|
|
|
#42 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere hermetikk?Nå når jeg er blitt oppmerksom på det, vil jeg mer bevisst velge matvarer i kartong fremfor boks. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Spiser dere hermetikk?Mais er vel det som blir kjøpt oftest, selv om det ikke er mer enn en til to bokser i måneden. Max. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
intro
|
Sv: Spiser dere hermetikk?Tomater, mais, bønner og en sjelden gang hermetiserte klementiner. Kaviar og iblant boks-leverpostei til ungene. Kanskje kommer jeg til å velge smøreost og tomater i pappemballasje oftere heretter, men jeg synes ikke artikkelen var så urovekkende at det gjør noe. Funnene var jo lavere enn tidligere antydet.
|
|
|
|
#45 |
|
villende
|
Sv: Spiser dere hermetikk?Tomate med basilikum og oregano, majones, kaviar, innimellom tomatpuré (men jeg foretrekker den på glass) og makrell i tomat på tube. Ellers kjøper jeg som oftest kartong. Og jeg innser at jeg skal gå over til kartongtomat. Så får kroppen min overleve makrell i tomat med bisfenol A (barna spiser det nemlig ikke.) Kaviar kan vi nok leve uten. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Spiser dere hermetikk?BPA finnes i hermetikkbokser. Samme med diverse plastmaterialer. Papir/kartong er belagt med guffent stoff som skal hindre at maten trekker inn i papiret. Metallemballasje er det også ulemper med. Prøver å kjøpe hele matvarer som ikke er preparert og pakket, men jammen er papiret de bruker i ferskvaredisken også belagt med fy-stoff. Finner jeg noe på glass så kjøper jeg det. Men så er det ikke alt glass som er bra heller. Det skal ikke være lett. |
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere hermetikk?Ja. Jeg spiser vanvittig mye hermetiske bønner. Nesten hver dag tror jeg. Og så spiser vi maiskolber, hermetisert asparges og tomatpure.
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere hermetikk?Makrell i tomat spiser vi også hver dag.
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spiser dere hermetikk?Av og til tomater og mais, men generelt lite.
|
|
|
#50 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere hermetikk?Vi spiser vell mais, bønner (hvis jeg ikke finner de i papp), kikerter og makrell i tomat. Ellers er det ikke noe hermetisk. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Live and let live
|
Sv: Spiser dere hermetikk?Nå spiser vi ingen ting fra boks. Men tidligere var det nok opptil flere bokser i uken, med mais, ananas, kokosmelk og tomater. Nå er vi sluttet med mais og ananas og tomatene er på kartong.
|
|
|
#52 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Spiser dere hermetikk?Leverpostei, tunfisk, minimais, vannkastanjer, bambusskudd, tomatbønner, kikerter, kokosmelk, tomat, tomatpure, og sikkert mye annet og.
|
|
|
#54 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Spiser dere hermetikk?Tomater, kidneybønner, ananas, tomatbønner, erter, mais, kikerter, leverpostei, smøreoster, kaviar og kokosmelk er vel det vi bruker.
|
|
|
#56 |
|
er her
|
Sv: Spiser dere hermetikk?Mais, hakket tomat og annanas. Alt kjøpes i alternativ beholder om mulig, minimais i glass og hakket tomat i papp. Vanlig maiskorn skyller jeg, og fersk annanas er å foretrekke, men det er ikke alltid mulig.
|
|
![]() |
|
|