Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkel til jente - kvalitet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-13, 00:17   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sykkel til jente - kvalitet?

Ny sykkel til Vesla i tankene. 20" med gir. Får man alltid det man betaler for, eller kan man gjøre kupp (utenom salg på fjorårets)?

Ser de koster fra kr 500 - 2000,-
Denne ser fin ut og rimelig (849,-)

Er det ræl eller ok kvalitet? Merida er jo et kjent sykkelmerke.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 09:27   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til jente - kvalitet?

Sikkert helt ok den Meridaen du linker til. Jeg kjøpte en svært lik Diamant Crown hos G Sport til ca 1.700,-.

Jeg var tilbøyelig til å kjøpe en av de dyre, fordi de er lettere, og jeg er overbevist om at lett sykkel er lik sykkelglede. Selgeren anbefalte en tradisjonell jentesykkel med kun seks gir. Små barn trenger sykkel med oppreist sittestilling og som er enkel i bruk.

Min jente vil fortsatt ha setepinnen nede på rammen fordi hun vil ha tærne i bakken. Ikke er hun fortrolig med gir heller, synes de er harde og vanskelige.

Gammel 01-08-13, 09:46   #3
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Vi er veldig fornøyde med Nakamura Grade 20. Den er en av de letteste på markedet.

Gammel 01-08-13, 11:16   #4
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ny sykkel til Vesla i tankene. 20" med gir. Får man alltid det man betaler for, eller kan man gjøre kupp (utenom salg på fjorårets)?

Ser de koster fra kr 500 - 2000,-
Denne ser fin ut og rimelig (849,-)

Er det ræl eller ok kvalitet? Merida er jo et kjent sykkelmerke.

Synes den ser helt grei ut jeg. Jeg regner med at hun bare skal rægge rundt i borettslaget/nabolaget?

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:33   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kanskje litt avhengig av hvor langt og i hvilket terreng dere sykler?
Jeg synes ikke det virker som den er veldig lett, men kan umulig se for meg at det spiller så stor rolle dersom dere hovedsakelig sykler relativt flate strekninger.
Men dersom dere er en sykkelglad familie som har syklene med i marka eller sykler langt og i bakker, så ville jeg muligens vurdert å gå for en litt lettere variant. Det kan jo ha litt å si for sykkelgleden dersom dere sykler mye, tenker jeg.
Det er jo også en mulighet å kjøpe brukt. Vi kjøpte Nakamura Grade brukt for 700 kroner gjennom finn.no.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 16:52   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Sykkel til jente - kvalitet?

Min 06 jente fikk Diamant Crown i år, og om du får tak i den brukt eller på sesongsalg så kan den trygt anbefales ihvertfall!

Gammel 01-08-13, 18:01   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Sikkert helt ok den Meridaen du linker til. Jeg kjøpte en svært lik Diamant Crown hos G Sport til ca 1.700,-.

Jeg var tilbøyelig til å kjøpe en av de dyre, fordi de er lettere, og jeg er overbevist om at lett sykkel er lik sykkelglede. Selgeren anbefalte en tradisjonell jentesykkel med kun seks gir. Små barn trenger sykkel med oppreist sittestilling og som er enkel i bruk.

Min jente vil fortsatt ha setepinnen nede på rammen fordi hun vil ha tærne i bakken. Ikke er hun fortrolig med gir heller, synes de er harde og vanskelige.

Den veier "kun 10,7 kg". Er ikke det ganske bra, tro?
Ellers har jeg funnet en fin Diamant Crown pent brukt til salgs på finn.

Gammel 01-08-13, 18:10   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke 10,7 kilo er så verst, altså, men skal man tro denne artikkelen er det i grenseland for hva som defineres som "lett". http://m.klikk.no/partnere/tv2/article752933.ece
Samtidig spørs det jo hvor stor betydning det har. For sykling i et relativt flatt nærområde er det sikkert helt, helt greit.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 19:14   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Takk for tips!

Gammel 01-08-13, 19:49   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil tro den er helt OK til deres bruk. Min fikk en DBS som første sykkel med gir. Den var grei.

Gammel 01-08-13, 22:10   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Den veier "kun 10,7 kg". Er ikke det ganske bra, tro?
Ellers har jeg funnet en fin Diamant Crown pent brukt til salgs på finn.

Kun 10,7 kg er nok bra vekt. Rimelige sykler var tyngre før, og derfor dårlig rykte. Lurer på om ikke Nakamura Grade 20" veide 9,8 kg. Og så hadde den er mer aggressiv sittestilling, og vår 6 åring trengte å sitte oppreist. Men 24" sykkelen hennes blir lettversjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.