|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg gjør det alltid!
|
|
|
|
#22 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Det Dixie sa.
|
|
|
|
#24 |
|
intro
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Hyggelig, men ikke obligatorisk, da. Jeg var flink før, men har visst dessverre blitt sløvere. (Det har kanskje sammenheng med at jeg stadig sjeldnere blir invitert bort i ordentlig selskapelige greier.
|
|
|
|
#25 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg gjør det alltid, ringer eller sender sms, men jeg har lagt merke til at stadig færre andre gjør det samme. Jeg gjør det fordi jeg tror det skal være sånn. Har alltid med vert-/vertinnegave også. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?
Signerer.
|
|
|
#27 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg synes det er hyggelig, og gjør det nok stadig vekk, men please ikke fyr opp under en trend om at det bør gjøres etter barnebursdager. Vi har i perioder minst en pr helg, og jeg henger i stroppen for å sørge for gaver, penklær og henting/bringing.
|
|
|
#28 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?
Enig |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Leser
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Enig med de fleste andre: Hyggelig gjort, men ikke noe man "må".
Jeg tenker at dette passer best i større selskaper hvor man ikke får snakket så mye med verten/vertinnen fordi at vedkommende var mye på kjøkkenet/hadde mange å snakke med/man satt veldig langt unna etc Ellers tenker jeg som deg, at det er mest naturlig å si det "der og da".
|
|
|
#31 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Hvis jeg har vært på middag hos noen, så takker jeg når jeg går. Å sende sms for å takke igjen, har visst aldri falt meg inn. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?
Det er jo ikke akkurat noen regel som er påkrevet, men jeg må innrømme at jeg synes det er snålt å møte igjen en gjest dagen etter at man hadde en stor fest, og vedkommende ikke nevner festen med et ord. Selv om hun/ han sa takk for seg da han gikk. Det er ofte samme person som aldri, helt konsekvent, har med seg noenting når de kommer, og som aldri husker bursdagen din eller noe som helst. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Men jeg nevner jo festen når jeg treffer vedkommende igjen. Jeg bare sender ikke sms for å takke igjen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Joda, jeg mente ikke deg, altså. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Det er jo noe annet om man sees igjen dagen etter, da ville det være naturlig å nevne gårdagen, men å sende en egen SMS bare for å takke gjør jeg sjelden.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Eg er stort sett happy om folk faktisk melder avbud om dei ikkje kan komme. Det er visst heller ikkje vanleg for alle.
|
|
|
#37 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Dette er ikke noe jeg er oppdratt til. Verken å sende takk i ettertid eller å ha med gave til vertsskapet. Så jeg gikk på en smell det året jeg bodde i USA. Onkelen min, som bodde i en annen stat, inviterte meg hjem til dem. Han betalte flybilletter og alt, og jeg var veldig takknemlig og takket han masse da jeg dro derfra. En stund etterpå fikk jeg brev fra han om hvor skuffet han var over at jeg ikke hadde sendt takkebrev, og hvor utakknemlig var ikke jeg! Dette kom også min gamle bestemor for øre, og hun tok det svært ille opp. Selv bare gråt jeg, for jeg hadde da ikke vært frekk og utakknemlig. Jeg hadde jo bare ikke ant at jeg i tillegg til å takke masse i person også måtte sende skriftlig takk. Det var en skikkelig kjip situasjon å havne i for en attenåring.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Jeg gjør det ikke etter barnebursdager, men gjør det noen ganger ellers, men ikke alltid. Jeg har som regel med meg en vertinnegave, ja.
|
|
|
#39 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Jeg har heller aldri hørt om å sende skriftlig takk etter selskaper i før-sms-tid. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Ringing synes jeg hadde blitt masete, særlig hvis man har hatt mange og har sin fulle hyre med å rydde. Hva skal man si, liksom?
|
![]() |
|
|