Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Granola/frokostblanding/musli

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-13, 14:16   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granola/frokostblanding/musli

Jeg rister i ovnen, så da heter det vel granola, da. Jeg blander Axa 4-korn og nøtter etter smak, jeg har brukt hasselnøtter og mandler, blander i honning og bittelitt vann, sprer det ut i forma og rister det i ovnen. Vender på det et par ganger underveis. Jeg tok utgangspunkt i ei venninnes oppskrift, men det blei liksom ikke til at jeg fulgte den. Hun bor i England, og jeg gikk for ingredienser som var lett tilgjengelig i norsk matbutikk første gang jeg lagde det.

Jeg sjekka oppskrifta nå (på granola, stemte det), og hun sier 15 min, 180 grader, rør om hvert femte minutt og følg nøye med. Det stemte ikke i det hele tatt med min ovn, den steiker gjerne litt hardere enn oppskrifter tilsier sånn generelt. (Og ellers var det visst havregryn, vaniljeekstrakt, agavesirup og gresskarkjernefrø i den opprinnelige.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.