|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kamerat
|
Sv: Ønsker jeg meg en Kindle PW?
Ja, jeg har lurt lenge på om det finnes en ordentlig grunn. Gjør det det?
|
|
|
#22 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer an på hva du mener er en «ordentlig grunn»; hvis «advokater og produsenter av brukssperrer skal også leve, selv om avtalene og produktene de lever av å lage er til stor skade for både kulturen, forlagene, forfatterne og leserne» kvalifiserer, så er det en slik grunn. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
villende
|
Sv: Ønsker jeg meg en Kindle PW?BM sin forklaring er den mest sannsynlige, ja. Det er den samme grunnen til at forlagene holder igjen på utlån av e-bøker gjennom bibliotekene. Sist redigert av Gaia : 28-07-13 kl 17:37. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ønsker jeg meg en Kindle PW?Jeg har vært to uker på cruise og sett unnelig på alle de som lå med en Kindle og leste ... Så jeg ønsker meg Kindle nå, så definitivt!
|
|
|
#25 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ønsker jeg meg en Kindle PW?Ja, jeg bestilte PW i går, SS! Regner med den kommer på tirsdag eller onsdag. Akkurat det med levering på døra er litt ugunstig, jeg er av en eller annen grunn aldri hjemme når DHL en gang i blant leverer, men ... Ser ut til å bli trukket rundt 1590,- inkl. det coveret jeg bestilte. Håper det blir med det.
|
|
|
#26 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ønsker jeg meg en Kindle PW?Ok. Vi får se om det kommer mer passende da. Tiden på døgnet har variert så også, så det er ikke lett å beregne. Jobb er dessuten jobb. Jau, den dukker nok opp!
|
|
|
#27 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ønsker jeg meg en Kindle PW?Det er i hvertfall feil at det er forlagenes vrangvilje som står i veien for formatet. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ønsker jeg meg en Kindle PW?En får håpe også norske e-bøker kommer seg til Amazon etterhvert, om ikke annet. En skulle jo tro at det ville være ganske greit, når Kindle er så etablert på verdensbasis som det er!?
|
|
|
#29 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ønsker jeg meg en Kindle PW?Det tror jammen (og dessverre) jeg også, men det er lov å håpe.
|
|
|
#31 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Tull. Det er, så langt jeg kan se, kun Aschehoug blant de store forlagene som tillater salg av sine bøker uten kunde- og litteraturfiendlige restriksjoner i Norge. Jo Nesbø utgis av Aschehoug; han er medlem i Forfatterforeningen og hans nye bøker selges i et redelig format. De andre forlagene «bremser» ikke; de sier faktisk tvert nei. Det går ikke an å utvise mer vrangvilje enn det. (Dette betyr naturligvis ikke at Forfatterforeningen er fri for idioter). |
|
|
|
![]() |
|
|