Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tykk bølgetang vs tykk krølltang

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-13, 18:50   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tykk bølgetang vs tykk krølltang

Jeg har oppdaget to nye produkter, og klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal velge. Jeg hadde først bestemt meg for bølgetangen, men så oppdaget jeg den nye tykke krølltangen, og så ble det plutselig litt vanskelig.

Er det noen som har eller har forsøkt disse to, eller lignende, som kan dele erfaringer?

Den ene er corioliss big wawe iron, og skal se slik ut:

Og gi noenlunde slike krøller/bølger:

Og den andre er Big curler -Mast vol 2, som er 38 mm tykk, og ser slik ut:

Og jeg tror egentlig jeg synes det ble penere krøller, og mer det jeg er ute etter på denne:

Såh, hva synes dere? :usikker:

Gammel 30-07-13, 18:54   #2
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tykk bølgetang vs tykk krølltang

Jeg har både bølgetang og krøllstav. Sistnevnte er enkel i bruk og gir nydelige krøller/bølger. Bølgetangen er noe skikkelig crap å bruke, og resultatet får jeg ikke til å bli bra.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 18:59   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser at min krøllstav er noe smalere i tuppen enn din. Jeg synes det gir en veldig fin avslutning på krøllene.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 23:39   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg ser de selger en slankere versjon også:

Som skal kunne gi et slikt resultat:

Og det var jo veldig pent. Men så er jeg redd for at det kan bli for små krøller, og at det skal ende opp slik som dette bildet som også er på reklamen for den slanke varianten:

Det er vel en fare for at det krøller seg helt opp, og bruser seg til.

Gammel 31-07-13, 00:55   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Pro Curl conical wand fra Wella Professional og bølgetang fra OBH Nordica. Gode begge to, men jeg foretrekker helt klart wand-en! Penere avslutning mot røttene, langt mer naturlig resultat, det er enklere, går langt raskere når man får øvd seg (bitte)litt og krøllene holder betydelig lenger. Alfa omega er også egnet hårprodukt.

En kan variere look på krøllene bare etter hvordan man holder wand-en når man krøller etc. Kan forøvrig varmt anbefale min utgave.

Gammel 31-07-13, 02:01   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste min har krølltang med smalere ende og det blir superfine krøller.

Gammel 06-08-13, 16:11   #7
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sliter krøllstaven veldig på håret? Er det utelukket å bruke en sånn når man allerede sliter med at håret blir fort slitt? Jeg har tynne hårstrå.

Gammel 06-08-13, 16:12   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Helt sikkert på lik linje med glattetang? Men det finnes jo gode varmebeskyttende produkter å bruke. Jeg har tenkt at det sikkert går fint. (Men ikke uten!)

Gammel 06-08-13, 16:13   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sikkert en crappy krølltang - eller veldig dårlig teknikk, for jeg får det ikke til. Men jeg har typisk nordisk hår med tynne hårstrå og da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.