Sv: Tips til billig bryllup?
Slik gjorde vi det i vårt bryllup:
- inviterte nærmeste familie og venner, ca 30 stk
- jeg hadde kjøpt meg en penkjole året før og brukte denne (kostet ca 2700,-, tror jeg)
- mannen trengte ny dress og kjøpte det
- hadde en enkel brudebukett - 1300 kroner, synes jeg å huske (inkl. blomst til mannen, hans forlover og min far)
- jeg ønsket ikke en typisk brudefrisyre, men fikk satt opp håret og sminket meg hos frisør. Betalte betydelig mindre enn jeg ellers ville ha gjort, kanskje 1500,-.
- leide et lokale i litt rustikk stil. Dermed hadde vi for eksempel ingen føringer i forhold til farger og kunne gjøre bordpynten rimelig. Blant annet pyntet vi med lilla syrin (passet fint til min kjole og farge på bordkortene). Hadde noen hvite roser i tillegg.
- hadde hjemmelaget koldtbord, samt en varm gryte. Noe kjøpte vi ferdig fra ferskdisk, noe laget vi sjøl. Litt arbeid, men gikk veldig bra.
- serverte vin, øl og mineralvann til maten, samt cognac og likør til kaffen. Skrev i invitasjonen at det var anledning til å ta med egen drikke til festen.
- Bildene ble tatt av noen venner. Vi ønsker uansett ikke noe brudebilde av oss sjøl i stua, så det var helt greit å ikke ha fotografbilde. Dermed ble også takkekortene mye rimeligere enn om vi skulle bestilt fra fotograf.
- Leide ikke bil for å bli kjørt i, men et vennepar stilte opp med sin nydelige nypolerte Morris mini.
- Kjøpte ikke bryllupskake (vi var jo bare 30 stk), men en stor firkantet kake, pyntet med et stort "mosaikkhjerte" i lilla og hvitt.
- Leide ikke inn band, men tok istedet med vårt eget stereoanlegg. Det ville vi nok uansett gjort, eventuelt leid dj. Musikk var nøye utvalgt og vi hadde skrevet liste med hvilke sanger vi ønsket fra hvilke album.
Ja, jeg tror det var våre sparetips. Vi hadde virkelig en fantastisk dag, sjøl om det ikke kostet skjorta. 
|