Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bartender og salg av drikkevarer i bursdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-07, 10:31   #1
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Bartender og salg av drikkevarer i bursdag?

Vi skal feire rund dag, og har lyst til å invitere venner, kollegaer og familie til fest. Men, det blir lett dyrt ved slike anledninger. Det jeg har tenkt er å leie kantina på jobben, lage sodd med "langpannebrød" (jeg husker ikke hva det brødet heter, men man bruker urter, havsalt, paprika og oliven etc. i disse brødene). Til dessert blir det iskaker, som jeg lager selv, og "lune bær"). Til maten blir det servert mineralvann, øl og vin.

Så kommer mitt store spørsmål, som jeg håper noen har synspunkter på. I utgangspunktet hadde vi tenkt å skrive i innbydelsen at folk kunne ta med seg egen drikke, til etter maten. Men, så snakket jeg med en bartender, som leide seg selv ut til selskaper/brylluper. Han er relativt "dyr i drift", og derfor lurer jeg på følgende: Går det an at vi skriver på innbydelsen at folk kan ta med egen drikke, til etter maten, men at det også vil være åpen bar til "hyggelige priser"? Jeg tenker jo ikke at vi skal tjene penger på denne baren, men kunne dekke utgiftene til bartender og drikkevarer. Jeg regner med at vi må innhente tillatelse også.

Hva tror dere om det? Blir det for sært å selge drikke i en bursdagsfeiring? Vi har jo ikke råd til å holde drikkevarer til en hel hærskare, en hel kveld, samt at bartenderen koster noen tusen.

Håper på mange synspunkter nå

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 10:40   #2
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bartender og salg av drikkevarer i bursdag?

Det hadde ikke gjort meg noe. Da kunne jeg tatt med meg vin, og kjøpt en cognac til kaffe'n.

Gammel 04-05-07, 10:40   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er det viktig å ha mer alkohol enn det som blir servert til maten synes jeg ikke det er urimelig at folk kan ta det med selv. Jeg synes faktisk det virker litt rarere å ha bar med salg.

Enig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 10:48   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det viktig å ha mer alkohol enn det som blir servert til maten synes jeg ikke det er urimelig at folk kan ta det med selv. Jeg synes faktisk det virker litt rarere å ha bar med salg.

Enig.

Gammel 04-05-07, 10:54   #5
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Det hadde ikke gjort meg noe. Da kunne jeg tatt med meg vin, og kjøpt en cognac til kaffe'n.

Ja, det var slik slik jeg så for meg. Eller at folk ville kjøpe seg en drink eller noe i den duren. Egentlig var hele bartanken at det kanskje var litt mer lettvint for folk (at de da slapp å dra meg seg noe), og at det kanskje var litt gøy med bartender som kunne mixe litt spennende drinker etc. Men, jeg er jo litt redd for at folk vil synes det er rart. Flere synspunkter?

Gammel 04-05-07, 11:20   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dere skal selge alkoholholdige drikkevarer må dere ha ambulerende skjenkebevillning fra kommunen. Jeg vet ikke hvordan det er å få tak i det når det gjelder sprit-servering, jeg har bare hatt det for øl. For øl kreves det i hvert fall ingen kurs.

Det er da forøvrig helt vanlig å ha medbrakt i slike sammenhenger, det er det ingen som blir sur for!

Gammel 04-05-07, 11:22   #7
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Ja, vi bør nok sjekke opp litt rundt hvilke bestemmelser som gjelder. Men, jeg er mest opptatt av den evt. "rarieteten" rundt dette

Gammel 04-05-07, 11:24   #8
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er da forøvrig helt vanlig å ha medbrakt i slike sammenhenger, det er det ingen som blir sur for!

Ja, slik tenker jeg også

Gammel 04-05-07, 12:05   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Nå sier du ikke noe om hvor mange dere har tenkt skal komme, men blir dere veldig mange ser jeg ikke noe rart i å ha en slik barløsning. Jeg hadde ihvertfall ikke fått hakeslepp av den grunn.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:01   #10
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke sikker på om du kan ha alkoholservering og mulighet til å ta med sitt eget.
Skjenkeloven er ganske streng på dette, så jeg tror jeg hadde sjekket om dette var mulig først.

Jeg synes også det er bedre at folk kan ha med selv enn å ha bar. Jeg vil tro de fleste tar med sitt eget, og da får dere kanskje ikke dekket utgiftene til baren allikevel?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:04   #11
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Helt enig .

Gammel 04-05-07, 13:15   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde 30-årsdag sammen med en venninne, og da ba vi folk om å ta med seg en spesifisert drikkevare (gjerne flere sammen om en konjakk, f.eks.), som ble donert til baren. Vi holdt bartender, vin og øl, såvidt jeg husker. Vi hadde i hvert fall et ølfat og ganske mange flasker vin, og selv bartenderen ble god og full.

Jeg synes det var en god måte å gjøre det på, og satte helt klart en spiss på feiringen. :litt dårlig husk ang. de siste nattetimene:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 14:22   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hattifnatten, den regelen vil bare gjelde hvis det faktisk SELGES, ikke sant? Ikke ved den modellen jeg skisserte? :litt bekymret:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 14:25   #14
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Nei det er bare ved salg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 14:52   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes det er helt greit å ha med seg drikkevarer selv.
Salg av drikkevarer i bar på en privatfest hadde jeg nok stusset litt over.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 16:16   #16
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Hattifnatten: det med ansvar er jo et poeng.

Scarlett: den modellen du skisserte, var jo bra da

Gammel 04-05-07, 17:36   #17
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde utflytningsfest for noen år siden, og da betalte alle 150 kr i inngang og så var det fri bar for alle. Vi kjøpte masse forskjellige drikkevarer og hadde to bartendere + dj, stor suksess. Og naboene som stakk innom var imponerte over at det bare var å gå i baren og bestille hva som helst, helt gratis.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.