|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bør man flytte OL fra Russland?Jeg vet det var en diskusjon her inne før Melodi Grand Prix i Baku, og nå fant jeg et innlegg av Stephen Fry, som trekker linjer mellom Putins diskriminering av homofile og Hitlers diskriminering av jøder:
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?"Man" i dette tilfelle er vel IOC? Jeg tror ikke det er særlig stor sjanse for at det skjer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?Ja, jeg mener det. Hva som skjer med LGBT i Russland er forferdelig, og jeg synes ikke man kan tillate seg å la lekene gå som planlagt. Det er et sterkt virkemiddel å flytte lekene, og jeg synes her bør det brukes. Jeg er stor idrettstilhenger, og gleder meg mye til OL. Men å avholde et så stort idrettsarrangement hvor enhet, samhold, aksept er i sentrum, så kan man ikke stenge ute forfølgelsen som skjer av LGBT i det landet som avholder lekene.
|
|
|
|
#4 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?Flisespikker seg:
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?Jeg mener at total boikott er på sin plass. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?
Jeg har lest (finner ikke kilden akkurat nå, skal lete senere) at det ikke er enighet om dette blant "alle myndigheter" og at bl.a. en politisjef (tror jeg det var) har uttalt at det ikke vil bli respektert.
|
|
|
#7 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er veldig glad i sport, og syns vinterOL er morsomt, men jeg er enig i dette.
|
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?Ett land som er drevet av korrupsjon og bedriver menneske forfølgelse (ikke bare av homofile/lesbiske, men også journalister, tidligere politiansatte og mennesker generellt som uttrykker missnøye) burde aldri fått tildelt OL i utgangspunktet. Ja, det bør i høyeste grad boikottes.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er helt enig med deg.
|
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?Ja, jeg glemte å si det, men jeg synes også at en boikott er det eneste rette.
|
|
|
#13 |
|
Permakulturell
|
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?Boikott, ja.
|
|
|
#14 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?Hvis vi skal følge "våre" standarder for menneskerettigheter ville det ikke være så mange land i verden som ville kunne få tildelt hverken OL eller VM.
|
|
|
#15 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?For å bidra med mer enn flisespikking: Jeg er enig med røkla her, bl.a. Maverick og Fløyel sier det veldig bra. Det ville ha vært veldig bra om man fikk til en bred folkelig oppslutning om boikott i fra mange land, og at den norske OL-troppen kunne stå i spissen for det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Bør man flytte OL fra Russland?Jeg er enig med Mav. Og da lurer jeg på; hvordan kan jeg som enkeltperson gjøre noe?
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Quatar er jo ikke før i 2022, for orden skyld, ikke helt snart etter min mening. Men vm i 2014 og ol i 2016 i Brasil er vel de første som skal settes søkelys på, men jeg føler at det er så mange land som har noe på rullebladet og det blir som regel ikke fulgt opp. OL ble jo arrangert i Kina i 2008, det er ikke så lenge siden og det landet der er vel så kritikkverdig som Russland.
|
![]() |
|
|