Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pikekyss

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-13, 14:13   #1
Tosor
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2013
Tosor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pikekyss

Hvor lenge holder de seg? hvordan oppbevare dem best?

Skal lage til dåp, og vil ha mest mulig gjort på forhånd

Tosor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 14:19   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pikekyss

Det avhenger litt av om du lager dem seige eller sprø. Lager du dem helt sprø og har dem i en tett boks holder de seg fint ei uke. Men er det litt fuktighet i dem så kan de bli klissete utenpå om de lagres.

Gammel 09-08-13, 14:26   #3
Tosor
Nybegynner

Standard

Aldri laget det før

men for å få dem sprø steker man dem lengst mulig da? på lav temp.

Gammel 09-08-13, 14:29   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pisk lenge, bruk gjerne ekstra fint sukker, og strø litt sukker over pikekyssene før du steker dem.

Gammel 09-08-13, 14:32   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er klart best når de er sprø utenpå og seige inni, og ikke helt gjennomtørre sånn som de man ofte får på bakeri. Helt 100% ren bolle og visp er viktig, og gjerne helt finkornet sukker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 14:39   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er best når de er helt sprø. :hjelpsom:

Gammel 09-08-13, 14:47   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Jeg liker dem også best seige inni, men har dårlig erfaring med lagring da.

Gammel 09-08-13, 14:48   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De er best når de er helt sprø. :hjelpsom:

Det synes jeg også, har jeg funnet ut. Men det er ikke dermed sagt at jeg får det til. :roll: Prøvde i sommer. De ble bare klissete og ekle.

Melis burde vel funke? Det er ikke det dere mener med finkornet sukker?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 15:12   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg mener ekstra finkornet sukker, Tate&Lyle. De har det på ICA og Meny ihvertfall.
Fint å bruke til baking fordi det løser seg fortere opp og man slipper de sukkerkornene. Melis har jeg ikke prøvd, tror de fleste oppskrifter på marengs er med sukker.

Sist redigert av Filifjonka : 09-08-13 kl 15:24.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 15:15   #10
Tosor
Nybegynner

Standard

hmm..må kanskje lage meg en prøverunde først

Takk for tips og erfaringer

Gammel 09-08-13, 15:27   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du tilfeldigvis holder til i fjellene i Tydalen, så kan jeg godt komme innom å prøvesmake prøverunden i helga.

Gammel 09-08-13, 15:55   #12
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg benytter tråden til å spørre om hvordan man lager rosa pikekyss. Mine, som ser rosa og delikate ut før steking, blir alltid orangelysebrune. Og ja, jeg følger oppskrift.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 16:18   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg benytter tråden til å spørre om hvordan man lager rosa pikekyss. Mine, som ser rosa og delikate ut før steking, blir alltid orangelysebrune. Og ja, jeg følger oppskrift.

I sommer brukte jeg ville bringebær fra hytta, og de både smakte godt og så rosa ut. Men de ble forferdelig klissete, som sagt. I tillegg hadde vi liten bakeplate på hytta, så brettet ble fullt da vi hadde to brødrister med sukkermasse igjen. Det gikk rett i munnen. :kvalm:

Takk for sukkertips!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 18:35   #14
Tosor
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis du tilfeldigvis holder til i fjellene i Tydalen, så kan jeg godt komme innom å prøvesmake prøverunden i helga.

Hehe..hadde jeg bodd der skulle du gjerne fått smake

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.