Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor stor koffert for 1-ukes tur?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-13, 14:31   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor stor koffert for 1-ukes tur?

Diskusjon pågår.. Hvor stor koffert ( mange liter) trenger en kvinne å pakke i, - for 1 uke i syden?

Gammel 10-08-13, 14:49   #2
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur`?

Trenger og trenger.. Man klarer seg sikkert med en bitteliten bag, men man kan jo ønske å ha med mer. Det er det som er så fint med å være voksen. Bestemmer selv og bærer selv.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 15:19   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur`?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Trenger og trenger.. Man klarer seg sikkert med en bitteliten bag, men man kan jo ønske å ha med mer. Det er det som er så fint med å være voksen. Bestemmer selv og bærer selv.

Jepp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 15:22   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor koffert for 1-ukes tur?

Jeg tar alltid den störste kofferten min. Liker aa ha med nok til aa kunne kle meg etter hva jeg har lyst til akkurat da. Jeg tar ofte med meg to antrekk per dag (dagtid og kveldstid) plus alle bikiniene jeg har. Og noen strandkjoler. Og sko. Og sandaler. Og treningstöy. Og masser av toalettsaker, böker, saronger Etc.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 15:56   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel utelukkende an på hva hun selv vil og hvor mye hun greier/gidder å bære? Jeg hadde med en ikke altfor stor sekk da vi dro til Hellas i sommer, og da hadde jeg også Podens svømmeføtter og slikt i sekken - reiste i sandaler som var eneste par sko, og vasket klær en gang underveis. Skal man derimot ha med 12-14 antrekk og tilsvarende mengder sko, som jeg ser mange har, pluss minst to store badehåndklær, så trenger man gjerne en stor koffert.

Gammel 10-08-13, 16:04   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var nettopp en uke på ferie med klær til både meg og Poden i en 45L sekk. Det var i Norge, så vi hadde med tøy til både sommer og høstvær. Til Syden hadde jeg klart meg med mindre sekk til oss begge. Jeg reiser helst på samme måte som Skilpadda beskriver; ett par sko og lite annet dill.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 19:18   #7
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte ny koffert i dag faktisk.
En rød Samsonite, 87,5 l.
Den er stor nok for en uke for meg (håper jeg). Jeg skulle gjerne kjøpt 102 l, men lot være fordi man da kommer fort over vektgrensen.
Når (hvis) jeg skal på lang utenlandstur til vinteren så kommer jeg til å kjøpe meg en kabinkoffert i tillegg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 19:38   #8
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Uten behov for kraftige sko, ytterjakker eller treningstøy, bruker jeg håndbagasje størrelse. Og en ryggsekk som håndbagaje i tillegg.

Gammel 10-08-13, 21:25   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Håndtaket til min gamle koffert ble ødelagt i håndteringen på flytur i sommer så den er kastet og jeg skal ønske meg ny til bursdagen min.
Var innom en veskebutikk her om dagen og snakket litt med damen som jobber der.
Hun sa at det var de på 87 liter som de solgte mest av. Så jeg går for det. Skallkoffert. Duverden så lette de nye koffertene er.
Jeg skal ha en med 4 hjul. Utrolig lett å trille.

Gammel 10-08-13, 21:37   #10
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal snart av gårde, og pakker den største kofferten vi har. Men jeg pakker for meg OG Minstemor, og hun har ikke sluttet med bleier enda, så må ha med bleier for ei uke også.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 00:29   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Jeg kjøpte ny koffert i dag faktisk.
En rød Samsonite, 87,5 l.
Den er stor nok for en uke for meg (håper jeg). Jeg skulle gjerne kjøpt 102 l, men lot være fordi man da kommer fort over vektgrensen.
Når (hvis) jeg skal på lang utenlandstur til vinteren så kommer jeg til å kjøpe meg en kabinkoffert i tillegg.

Ja, det er akkurat det med vekten!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Håndtaket til min gamle koffert ble ødelagt i håndteringen på flytur i sommer så den er kastet og jeg skal ønske meg ny til bursdagen min.
Var innom en veskebutikk her om dagen og snakket litt med damen som jobber der.
Hun sa at det var de på 87 liter som de solgte mest av. Så jeg går for det. Skallkoffert. Duverden så lette de nye koffertene er.
Jeg skal ha en med 4 hjul. Utrolig lett å trille.

Og har sett på disse...utrolig lette og enkle å ha med å gjøre! Ønsker meg også noe sånt..

Gammel 11-08-13, 01:20   #12
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg mener jeg har en av de største koffertene fra Samsonite (rundt 110 liter). Den er med uansett hvor jeg reiser, i alle fall om jeg reiser til utlandet. Pakker minst mulig til, og mest mulig fra.

Gammel 11-08-13, 01:52   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blitt mye flinkere å pakke. Jeg har en medium koffert hvis det bare er meg uten unger i en uke, litt større en kabinstørrelse. Jeg irriterer meg bare når jeg skal hjem og ikke har brukt halvparten. Jeg har reisestørrelser av toalettsaker, og begrenser sminke og stæsj, det hjelper veldig. Likevel har jeg plass til 8 par sko/sandaler og 10 par solbriller. :btdt: Og dette er til syden, altså. Det er mye mer utfordrende å pakke til høst/vinterreiser, eller norgesferie.

Men jeg har også en tom liten bag på toppen - i tilfelle jeg finner noe fint der nede...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 09:05   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde brukt en liten kabinkoffert til det formålet. Og fremdeles hatt bra med plass til overs.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 09:37   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler denne kofferten på det varmeste.

Samsonite Aeris. Vi har den minste eller mellomste og jeg pakker i den største halvdelen til meg når vi er på to uker ferie. Deler med en av ungene som får den minste halvdelen. Vi vasker klær underveis og jeg hadde vel med 3 par sko.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 11:10   #16
Trixie

Trixie sin avatar

Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det var den jeg kjøpte Kokos, i rød!
Damen i veskebutikken sa det var lurt å ta sko og toalettsaker i håndbagasjen (om man har koffert eller bag da) fordi dette veier mest. Så det skal jeg gjøre.
Samsonite har tilbud til 15. august, 200,- avslag.
Jeg betalte 1599,- for min.

Gammel 11-08-13, 11:38   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er akkuat den typen jeg også ble anbefalt. Det må jo være super kvalitet for de har 10 års garanti.

Gammel 11-08-13, 11:43   #18
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt Samsonite Firelite kofferter til ungene, men de koster en del mer enn Aerisen. Til gjengjeld veier de omtrent halvparten.

Gammel 11-08-13, 11:44   #19
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Fordelen med Aeris er at de enda har 10 års reklamasjon. Samsonite skal ned på 5 år nå, men Aeris har enda 10 år.

Gammel 11-08-13, 11:49   #20
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Er ikke Aeris en Samsonite da? Uansett dumt hvis de reduserer garantien!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.