|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenOK, jeg er sydennovise og har aldri vært lengre unna gamlelandet enn København.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenJeg har aldri vært i Hellas, men ville kjøpt drikkevann og unngått isbiter i brus og drinker. Ville tatt med solkrem hjemmefra da min erfaring er at de i lokale butikker ofte er dyre og kan være gamle og utgåtte. Jeg er alltid forsiktig med salater og slike ting som ikke er stekt eller kokt, men om det er nødvendig vet jeg ikke. Ja, og så pleier jeg å bruke idoform, sånn for sikkerhetsskyld. God tur!
![]() |
#3 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenMyggmiddel på kveldene kan være lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenJeg har vært mye i Hellas, på Kreta også. Du trenger ikke stresse med noe spesielt. Ang mat og drikke, så mener jeg det er litt antikvarisk å plukke ut isbiter og unngå salat. Spis og drikk av hjertens lyst, men du drikker selvsagt ikke vannet i springen, selv om du neppe blir syk av det heller. Pusse tennene i springvann går helt fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenJeg pleier å ha med en litt stor strandpung som jeg har litt kontanter i på stranden. Kort og store sedler har jeg i safe, eller på hotellrommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenHøres flott ut, Hyacinth.
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenDårlig sommer i nord??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenJa, se der, det blir sikkert fint! Jeg har ikke vært i Rethymnon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringen
Ikke da jeg hadde ferie.
![]() ![]() Stolt bilsikringsfanatiker Sist redigert av emin : 10-08-13 kl 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenDet hotellet ligger sånn ca. midt på den lange strandpromenaden i Rethymnon. Det er greit å gå til sentrum for deg hvis du har vogn og der har du gammelt sentrum med bare gågater hvor det er fint og tusle rundt. For å komme til stranda der må dere krysse hovedveien først. Det kan være litt spennende om det er mye trafikk, og gangfelt eksisterer ikke der, eller de stopper i alle fall ikke for dem hvis de fins. Stranda i Rethymnon er fin, men ikke langgrunn og det kan være understrømmer der. Men de flagger på stranden, så følg med på flagg, også er det flere steder det er inngjerdet med nett sånn at en ikke kan flyte utover om det kommer understrømmer. Det kan også være en del bølger der på stranden innimellom. Men det er veldig fint og sitte helt i vannkanten der og holde på med sand og vann for unger. Mye sand og ta av der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenTakk for tips og info, Elisabet.
![]() |
#12 |
Står på egne ben
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenOg går du 1,5 km andre veien på strandpromenaden enn den veien som er mot sentrum, så kommer du til enden og går du da enda litt lenger bort på stranden da (går forbi et flott strandhotell og så et nedlagt hotell også et par småhoteller) etter veien er slutt så kommer du til en lekeplass og åpen plass og enda bredere sandstrand som det nesten ikke er folk på. Sist redigert av Elisabet : 10-08-13 kl 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
Men 25 grader og sol er det jo sjelden man har her, da må man nesten reise bort. Her var det omtrent sammenhengende fint vær fra 17.mai til slutten av juni, så å si at man har hatt en dårlig sommer stemmer dårlig.
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenRethymnon!
![]() |
#16 |
Vi hadde 25+ grader hele siste uka i mai og inn i juni, det bikka faktisk 30 grader her ved et par anledninger, og det var nesten for godt til å være sant. Men så ble det skyet, og da vi flyktet til Sverige 25.juni så pissregnet det og hadde gjort det noen dager. Da vi kom tilbake 7.juli så hadde vi regnet med oss fra Trøndelag, og det gikk da et par uker før sola kom tilbake og jeg fikk et par dager i sola i begynnelsen av forrige uke.
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenJeg tenker også at jeg ville hatt kun småpenger på stranda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Ikke jeg heller. Jeg har blitt syk i Thailand og Malaysia, men det er litt annerledes. Da jeg var liten, hørte jeg alltid råd som "plukk ut isbitene", "kok det, stek det eller skrell det", "ikke spis salat" etc. Jeg har aldri fulgt disse rådene som voksen, og selv om "det gikk bra med meg" er et elendig argument, vil jeg si at jeg opplever det som ganske merkelig og hysterisk å leve på denne måten i middelhavsland. Det er ikke SÅ uhygienisk og annerledes bakterieflora. Det er ikke så ulikt Norge i det hele tatt på den fronten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Syden for første gang i livet, sammen med 3-åringenMen klart, det er varmere, og noen former for mat (kalde sauser etc) tåler jo dårligere å stå i timesvis på en buffet, for eksempel. Ikke at jeg er spesielt glad i buffetmat, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|