Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-13, 13:35   #1
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Operaen i Oslo skal forresten starte publikumskor i høst. Jeg har meldt meg, er det fler som vil være med?

Det hadde jo vært fantastisk! Men vokalgruppa jeg synger i, øver dessverre på tirsdager. Nå ble jeg oppriktig lei meg.

Jeg synger som nevnt nå, i en vokalgruppe. Det er hakket mer utfordrende enn kor fordi vi stort sett er alene på stemmen, men veldig gøy!

Savner dog av og til å synge i større kor, både fordi repertoaret er annerledes, og fordi jeg savner den "store" følelsen.
Drømmer om å være med på Messias, det hender de setter opp prosjektkor på det verket.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 16:44   #2
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å synge i kor når man har barn i skolealder?

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg synger som nevnt nå, i en vokalgruppe. Det er hakket mer utfordrende enn kor fordi vi stort sett er alene på stemmen, men veldig gøy!

Savner dog av og til å synge i større kor, både fordi repertoaret er annerledes, og fordi jeg savner den "store" følelsen.
Drømmer om å være med på Messias, det hender de setter opp prosjektkor på det verket.

Jeg sang med vokalgruppe på videregående og det var fantastisk gøy! Men som du sier, enda mer krevende pga en person pr stemme.
Jeg har to ganger også vært med å satt opp Händels Messias og to ganger Mozarts Requiem....det er utrolig stort! Husker på en av øvelsene til Messias, under Hallelujakoret, så fikk jeg skikkelig klump i halsen fordi det føltes så stort.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.