|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Les ein debutant
Når du sier sånt, så høres det nesten ut som om du antyder at vi burde lese flere norske bøker - og helst ikke stille særlig høye krav til dem - av hensyn til forfatterne.
|
|
|
#24 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Les ein debutantJeg leser sikkert for få norske debutanter, og jeg burde jo gjort det, med tanke på jobben min. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Jeg har ikke sagt at jeg mener så mange norske forfattere er dårlige, tror jeg. Jeg har sagt at jeg er mer skeptisk til å finne gode bøker hvis jeg skal lete blant norske samtidsforfattere enn hvis jeg har hele den engelskspråklige verden å ta av - og at jeg er enda mer skeptisk til hvor lett det er å finne noe bra hvis jeg skal velge blant debutforfattere.
|
|
|
#26 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Les ein debutantAha! :skjønner: |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Les ein debutantJeg har nettopp lest Da Henrik Husten kom hjem, av Bård Nannestad.
|
|
|
#28 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Les ein debutantEg tenkte i utgangspunktet norske forfattarar, ja, men det var først og framst fordi eg synest det er svært interessant å følgje med på norsk samtidslitteratur. Eg skjønner jo at viss ein ikkje er interessert i det, så blir det litt snevert.
|
|
|
|
#29 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Les ein debutantEg har akkurat lese debutromanen til Linn Rottem, Forestillinger om et hjem. Den var god til å vere ein debutroman og god til å vere norsk, men den var ikkje god-god, i seg sjølv. Bare heilt grei nok.
|
|
|
|
#30 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hilde Østby skriver en bok om Liv Vestby. Bare det var jo ganske morsomt.
|
|
|
|
#32 |
|
Librocubicularist
|
Eg las denne då eg var på ferie i sommar, det var ei veldig god bok! Eit imponerande grep om kunst-, kultur- og religionshistorien! Og svært annleis enn alt anna som blir gitt ut i Norge for tida, for ikkje å snakke om veldig god humor. Takk for tipset!
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
På bakgrunn av denne tråden leste jeg denne boka. Den var riktig så underholdende og anbefales.
|
|
![]() |
|
|