Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvilken vaskemaskin?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-13, 12:36   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken vaskemaskin?

Er det mulig? Mannen drar avgårde kl 9 og skal være borte i 3 uker. Kl 11 ryker vaskemaskinen...

Hvilken vaskemaskin må man ha nu til dags? Er det noen nye egenskaper man bør få med seg, jeg leser f.eks. at det har kommet dampfunksjoner?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 13:02   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin?

Min 8 kg trommel - gjerne større Bruker mye flekkfjerningsprogram, veldig greit med eget impregnerings- og vaskeprogram for teknisk tøy som f.eks. Reimatec, ullprogram. Utsatt start blir flittig brukt, og så synes jeg det er hendig med innebygget vekt. Ville ikke gått under 1600 omdr.

Har selv Siemens og er svært fornøyd med maskin og vaskeresultat. Koster endel, men vel verdt det.

Skulle jeg valgt ny, hadde jeg nok gått for børsteløs Kjipt å måtte bytte disse børstene nå og da. Koster endel.

Gammel 16-08-13, 13:05   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ryker den på ordentlig? Du har renset filteret og sånn?

Gammel 16-08-13, 13:29   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Min 8 kg trommel - gjerne større Bruker mye flekkfjerningsprogram, veldig greit med eget impregnerings- og vaskeprogram for teknisk tøy som f.eks. Reimatec, ullprogram. Utsatt start blir flittig brukt, og så synes jeg det er hendig med innebygget vekt. Ville ikke gått under 1600 omdr.

Har selv Siemens og er svært fornøyd med maskin og vaskeresultat. Koster endel, men vel verdt det.

Skulle jeg valgt ny, hadde jeg nok gått for børsteløs Kjipt å måtte bytte disse børstene nå og da. Koster endel.

Tror det er denne jeg venter på nå, den gamle takket for seg i et berg av ferieklær. IQ et eller annet tror jeg den het, og ganske dyr, men jeg har hatt den gamle i 11 år (også Siemens) og var knallfornøyd, så da gikk vi for samme merke igjen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 13:30   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hva skjer om ikke det er renset? Vår bare står å klikker, og fyller vann, men intet mer..

Gammel 16-08-13, 13:46   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss sluttet plutselig trommelen å gå rundt. Jeg renset filteret (trodde jeg), men det viste seg at det var.... ja, nå husker jeg ikke, men jeg måtte pirke litt lenger opp i filterluka.

Fra Elkjøp (tror jeg) fikk jeg telefonnummeret til noen som drev med vaskemaskinreperasjoner. Jeg forklarte hva som var problemet, og de fortalte hva jeg kunne prøve å gjøre. Og det funket.

Gammel 16-08-13, 13:47   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hvilken modell Siemens har du?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Feilkode E50 - elektronikk / motor. Den er 6 år gammel og har hanglet en stund, ikke klart å dra sentrifugen ved ujevn belastning og sånn.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 13:53   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Oj.. Finn.no

Gammel 16-08-13, 14:07   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hvilken modell Siemens har du?

Vi kjøpte vår for ca 5 år siden, så den selges nok ikke lengre. Men den kostet rundt kr 9500,- mener jeg å huske, og ble regnet som toppmodellen da. Nå ser det ut til at de fleste modellen (ihvertfall av de dyre) kommer som børsteløs, og det fordyrer produktet litt, så denne er vel den jeg synes virker nærmest vår ift program. Vi har 14 eller 16 ulike flekkfjerningsprogram, 3-stegs justering av hvor skitten vasken er på de fleste program, beskjed om hvor mye vaskemiddel som skal benyttes etc.

Selv om man må gi litt mer for børsteløs, så ville jeg gått for det. Det er så uendelig kjipt når børstene ryker, man må vente på reparatør og i tillegg så er man jo litt usikker på om det faktisk er det og ikke noe annet som kanskje vil koste skjorta Tror vi betalte 1600,- da vi byttet de i fjor. Tror man regner bytte etter rundt 4 år med type familiebruk av maskinen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.