|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?Ja, jeg er blitt tryggere på meg selv med årene og tør si fra om det meste. Men jeg etterstreber å være høflig og rolig, selv om jeg kan være rimelig tydelig på hva jeg mener, at jeg er uenig og på hvordan jeg opplever det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Gir man litt mer f*en med årene?
Det er lavmåls å være høflig og blid når folk skjeller en ut? Da har vi veldig forskjellige holdninger til krav om oppførsel gitt.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Nei, det var ikke akkurat det jeg mente. Det var da heller ikke det jeg sa i det hele tatt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
Jeg trodde det var det du mente med snilling, at det er det samme som det som Polyanna snakker om "killing with kindness".
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Ja, da er vi jo enige. (Det vil si, MITT mål er å være så tydelig på hva jeg mener at det ikke er rom for misfortåelse, og hvordan den andre parten føler det rundt egen oppførsel får være hans eget problem. Jeg anser det ikke som min jobb å få motparten til å føle seg dum.) Det jeg synes er lavmåls er folk som nærmest virker stolte over å ha skjelt ut andre og fått dem til å føle seg underlegne. De er utrolig fornøyde med å ha fått viljen sin ved hjelp av metoder jeg synes er helt på trynet. Det trenger ikke dreie seg om utskjelling engang, det er nok av de som bruker hersketeknikker i ulike former. For det finnes slike, jeg kjenner noen selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|