Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-13, 11:46   #41
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Jeg er veldig glad i å være ute. Mannen er villmarking så det holder, vi er nok mer byvante og gjør mye uteting uten at det er så mye villmark i det nødvendigvis.

I går på hytta var vi på krepsing - det må jo være en fin opplevelse for barn. Være med ut om kveld/natt med lommelykter.

Minsten er sånn middels innterresert og tolmodigheten er så som så, men etter å ha fått sin første abbor er det gøy å fiske med mark en liten stund.

Lavotur er jo veldig koselig også. Det er jo så mye fin natur i norge.

Skriver mest her for å lese om tips selv, hehe....

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 11:49   #42
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er forsåvidt glad i friluftsliv, men driver for lite med det. Det er så himla stress. :innrømmer: En ting er pakking av sekker og utstyr, men det verste er å pakke alt ut etterpå. Skitten familie med skitne og våte klær inn i huset, skitten hund, sekker fulle av kliss og søppel og matrester, ørten klissete og sandete drikkeflasker som må vaskes, som om jeg ikke vasker nok av dem i hverdagen liksom, skiftetøy med halm i, ulltrøyer med gress på. Kvister i luene. Gjørme i gangen og våte goretexsko. Sekken må spyles i dusjen og badet er fullt av såkalt vanntett yttertøy til tørk. Joda.

Siden du spurte.

Og for ikke å snakke om den sure bållukta som medfører at yttertøyet må henge på terrassen i to døgn etterpå!

Sånn bortsett fra alt dette, så liker jeg faktisk friluftsliv. Og vi bedriver det til en viss grad. Men det krever overskudd.

Er du meg?

Gammel 17-08-13, 11:50   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker "vanlig norsk frilutsliv" (går ut fra at uvanlig friluftsliv er å kaste seg ut fra fjelltopper, isbading og slikt? ) og er ofte på tur med ungene i skog og på fjell. Jeg liker ikke å ligge i telt, så enten er vi på dagsturer, eller så sørger vi for å låne/leie oss en hytte. Ingen av oss er båtmennesker, så fisking, båtturer og slikt driver vi lite med. Jeg kan f.eks bare sløye fisk i teorien.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 15:07   #44
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker både champagne med venninner og friluftsliv med ungene. Erfaringsmessig klager de i forkant men storkoser seg underveis.

Gammel 17-08-13, 15:07   #45
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg liker både champagne med venninner og friluftsliv med ungene. Erfaringsmessig klager de i forkant men storkoser seg underveis.

Ungene klager, ikke venninnene.

Gammel 17-08-13, 16:21   #46
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg liker "vanlig norsk frilutsliv" (går ut fra at uvanlig friluftsliv er å kaste seg ut fra fjelltopper, isbading og slikt? ) og er ofte på tur med ungene i skog og på fjell. Jeg liker ikke å ligge i telt, så enten er vi på dagsturer, eller så sørger vi for å låne/leie oss en hytte. Ingen av oss er båtmennesker, så fisking, båtturer og slikt driver vi lite med. Jeg kan f.eks bare sløye fisk i teorien.

Velkommen tilbake!

Med uvanlig norsk friluftsliv mener jeg sitte på en utendørscafé, kose oss med grilling i parken eller hagen og sånt :

Gammel 17-08-13, 16:34   #47
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker tanken på friluftsliv, men jeg er så dårlig på det. Veldig god å planlegge og tenke på tur, men gjennomføringa skorter det på, gitt.

Gammel 17-08-13, 17:43   #48
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen fjellgeit, og kan komme på hundrevis av ting jeg heller vil gjøre enn å gå med sekk i skauen. Uteliv i by og hage og ved sjø og ellers litt vandring i tam natur på korte turer er fine greier.

Gammel 17-08-13, 20:05   #49
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Jeg driver med turorientering og det har jeg tatt med meg småsøskne min og datteren min på etterhvert som de blir store nok. Lillesøsteren min begynte da hun var 4,5 (nå 11,5), lillebroren min i år 6, og datteren min Lille Persille på 2 år har vært med i bæremeis på noen av turene i sommer.

I dag skulle vi egentlig ta poster med barna ønsket heller blåbærtur og da ble det blåbærtur. Lille Persille gikk 1,5km på egne ben - *imponert og stolt mamma*

Når vi kom hjem lagde vi blåbærmuffins.

Så jeg liker vanlig friluftsliv ja!

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 21:47   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er du meg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 01:22   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FANTASTISK beskrivelse, Hyacinth!

Gammel 19-08-13, 01:29   #52
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt med poden på alt fra kanotur til topptur og fisketur. Er ikke noe treningssentermenneske, så dette er sånn jeg "mosjonerer".

Jeg høres ut som en syttiåring.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 08:28   #53
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker norsk friluftsliv, både til lands og til vanns, så lenge jeg kan dra hjem og legge meg i min egen seng om kvelden. Teltingen med barna får mannen ta seg av, i og med at han sover godt uansett om det i egen seng, på slunken teltmadrass eller på steinhylle.

Jeg har klokketro på at Frisk Luft er veldig bra , og drar derfor mann og barn med meg ut så mye som mulig.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 09:48   #54
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi liker, blant 1000 andre ting, vanlig norsk friluftsliv også. Stormkjøkkenet er vår gode turvenn og ofte tar vi bare med en diger boks med ferdigsmurte brødskiver. Jeg liker at spisingen er null stress (for meg) så hvis vi lager mat ute er mannen min kokk (mens jeg gir barna drikke og passer på papptallerknene). Vi har to fjellhytter til relativt fri bruk og bor temmelig naturskjønt til. Utfordringen ligger i å få ræva i gir og komme seg ut. Det kan sitte litt langt inne til tider.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 09:51   #55
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en mann hvis ræva er i kronisk turgir, så hu, hei hvor det går.
Men det hender jeg setter foten ned og legger boka i fanget.

Gammel 19-08-13, 16:16   #56
minituren
Minituren blogger

minituren sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Oslo
minituren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hensikten med min blogg "Minituren" er å få ræva i gir å ikke gjøre det så vanskelig å komme seg ut på tur. Ikke alle er som Lars Monsen.

Gammel 19-08-13, 16:17   #57
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så dette handler egentlig om at du vil ha lesere til bloggen din?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 17:23   #58
minituren
Minituren blogger

minituren sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Oslo
minituren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Så dette handler egentlig om at du vil ha lesere til bloggen din?

Nei, innlegget handler om å komme seg på tur uten å måtte leve som Villmarkens konge. Det fine med en kort tur er at barn har så enormt glede av det. Det er en del aggresive kommentarer på friluftsliv her. Dere som liker en god bok og et glass vin kan kose dere med det etter turen. Forumet er fint, men merkelig at ikke flere diskuterer friluftsliv. Det er vel og bra med andre fritids sysler, men som foreldre bør man ta med barna ut på tur og lettest er det i sommer halvåret med lange lyse kvelder. Nå som skolen har begynt blir det ofte dårligere tid.

Gammel 19-08-13, 17:27   #59
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkommet til FP, minituren. Jeg synes du leser forumet med vrangvilje - her er det en masse frisksportfolk som er ute på tur til stadighet. Jeg skjønner derfor ikke helt agendaen din - du stiller et ledende spørsmål og overser alle som svarer at de liker å være ute i naturen?

hva vil du egentlig at vi skal diskutere?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 17:56   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ihvertfall ikke til hensikt å være aggressiv, jeg prøvde bare å være ærlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fjell, friluftsliv, skog, tur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.