Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg] Venstre igjen. Borgerlønn - hva er det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-13, 01:21   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Valg] Venstre igjen. Borgerlønn - hva er det?

(siden halve fp stemmer venstre....) Dette er kanskje mitt største ankepunkt mot venstre som parti. Hva er denne borgerlønnen? Tror de virkelig at det vil fungere? Eller er det noen modererende elementer jeg ikke har fått med meg?

b.m. lite tro på menneskeheten

Gammel 18-08-13, 03:48   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [valg]Venstre igjen. Borgerlønn - hva er det?

Eg kan ikkje mykje om det eg heller. Eg ser at det i første omgang er tenkt for dei som har hatt sosialhjelp over lengre tid

http://www.venstre.no/artikkel/21112

Eg ser på wikipedia at ein av tankane er at borgarlønn skal erstatte ei rekke andre ytingar, bl.a sosialhjelp, studielån, arbeidledighetstrygd etc. Og ja, ein risikerer nok at folk "berre blir der"

Venstre ønsker at grunnbeløpet er på 2 G, det blir vel ca 170 000 i året det da. Det skal skattast for.

Fordelen er vel mindre byråkrati, men eg er ikkje solgt på denne ideen.

Gammel 18-08-13, 09:24   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Borgerlønn er (omsider) fjernet fra programmet, og altså ikke noe Venstre går inn for lengre. Det Syrin siterer er fra programmet fra forrige valg, publisert i juni 2009.

Gammel 18-08-13, 09:58   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Borgerlønn er (omsider) fjernet fra programmet, og altså ikke noe Venstre går inn for lengre. Det Syrin siterer er fra programmet fra forrige valg, publisert i juni 2009.

Sikker? Det ligger jo ute på nettsidene deres, jeg oppfattet det som nåværende program?

Gammel 18-08-13, 10:13   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, min santen Torsk, du kan ha rett? Eg ser det ikkje avgjort nokon stad, men alt tyder på det:

http://www.abcnyheter.no/penger/oeko...loen-i-venstre

Gammel 18-08-13, 10:13   #6
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Sikker? Det ligger jo ute på nettsidene deres, jeg oppfattet det som nåværende program?

Det ligger ute på nettsidene som en sak fra 2009, ja, og står klart at teksten er fra programmet 2009-2013, altså forrige valgperiode.

Du finner ikke borgerlønn i valgprogrammet for 2013-2017, altså det som gjelder nå. Og her er en sak som omtaler at det er fjernet: http://www.na24.no/article3608289.ece

Gammel 18-08-13, 10:15   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Takk torsk, viktig avkaring for meg

Gammel 18-08-13, 10:20   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Sv: [Valg] Venstre igjen. Borgerlønn - hva er det?

Jammen meg. Jeg har lest feil program, og jeg som trodde jeg hadde lest alt av betydning på de sidene der. Jaja, ny runde med lesning.

Gammel 18-08-13, 10:21   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Sv: [Valg] Venstre igjen. Borgerlønn - hva er det?

http://www.venstre.no/files/sentralt...m_2013_web.pdf

Her er riktig program. Håper jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.