Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male soverom - farge?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-12, 22:36   #1
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Male soverom - farge?

Vi har bestemt oss for å male soverommet vårt litt kjapt, og jeg skal ut å handle maling i morgen. Per i dag er soverommet malt i fargen "sand", listverk er vaniljefarget og taket hvitt. Taket og listene skal vi male i 0500-N. Men jeg trenger forslag til fine farger til veggene. På gulvet er det eikeparkett.
Vi syns begge at "sand" er litt for beige, og ser for oss en mindre beige farge, kanskje over mot grått, men ikke for kald?
Tips?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 06:53   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.842
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Jeg synes valmuefrø er en nydelig gråfarge

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 06:55   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Morgendis.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 07:12   #4
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Delikat

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 07:14   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Minstens rom er malt i Sveve, og det er en nydelig gråfarge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 10:37   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg synes valmuefrø er en nydelig gråfarge

Ja, den ser ganske fin ut, hentet prøve på den i dag, men den ser ganske mørk ut?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Morgendis.

Den hadde vi på kjøkkenet der vi bodde før, elsker fargen, men tror kanskje den blir litt kaldere enn jeg hadde tenkt. Alt sengetøyet vårt er i offwhite og beige, og jeg vil gjerne at det skal matche bittelitt

Opprinnelig lagt inn av Februarmamsen, her.

Delikat

Takk, den må sjekkes ut.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Minstens rom er malt i Sveve, og det er en nydelig gråfarge.

Den har jeg ikke sett før, må sjekkes ut

Jeg har hentet prøver på kalkgrå, hvit lin og valmuefrø i dag. Har sett bilder her på FB av kalkgrå og da ser den nydelig grå ut, men på fargeprøven ser den mer brun ut.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 10:59   #7
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.842
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Ja valmuefrø er ganske mørk, men jeg synes et soverom tåler det. Kalkgrå er flott ja, jeg har også sett bilder av den!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 18:10   #8
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Jeg har nettopp malt kjøkken og stue i Kalkgrå og er superfornøyd

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 20:20   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Ja, det var på dine bilder jeg så fargen, det var utrolig fint. På den lille prøven min ser den mer brun enn grå ut, men det er jo vanskelig å bedømme på en så liten fargeprøve. Vi vurderer sterkt nå å male veggene kalkgrå selv om det likner veldig på sand. Jeg tror vi får bort det beigeskjæret som vi ikke liker med sand. Og så tror jeg vi maler pipa i sober eller elegant

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 15:02   #10
maibarn
Nybegynner
 
maibarn sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 19
maibarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Male soverom - farge?

bilde?

maibarn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 20:07   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Ehm, vi har ikke malt enda Og vi vurderer å male i fargen "fabrikk" nå. Skal se om jeg får lagt inn bilde når vi er ferdig, men ikke hold pusten

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 13:44   #12
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male soverom - farge?

Nokon som har et slags bilde av nokon av fargane nevnt?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no