Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-07, 00:59   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Etter å nylig å ha kommet hjem fra 1 uke på Kreta, med Storesøster (snart 6) og Lillebor (snart 1), kan i hvertfall jeg skrive under på at jeg reiser INGEN STEDER som ikke er lagt opp til BARN.

For all del, det er sikkert mulig å ta med unger både for å loffe rundt i India og å klatre til Inkaenes rike, men jeg kan ikke se hvilken glede mine 2 små skulle hatt av det. Storesøster er ei selvopptatt lita snuppe, med ønske om å bade og å finne seg små lekekamerater. Lillebror er bare MED, og hovedmålet er at han ikke blir syk eller skader seg. Han har ærlig talt ingen glede av å være noe sted eksotisk sted akkurat nå.

Vi prøver å få til små avbrekk på egen hånd, uten barn. Men det sier seg selv, at de helt store opplevelsene klarer vi ikke få til i løpet av en helg. Det er vanskelig å få til barnepass utover høyst 4 dager, og jeg har heller ikke noe ønske om å sitte på den andre siden av kloden, mens barna mine er hjemme i Norge.

Vi er av dem som synes Bamseklubb og familiesentre i "syden" er akkurat passe mens barna er små. Jeg er pysete nok til å synes det er trygt å reise med erfarne reiseoperatører. Jeg setter pris på at det er skandinavisktalende ansatte på hotellet. Jeg liker at det er 24 timers vakttelefon og fast lege å få tak i. Vi prøvde til og med Bamseklubb for første gang i forrige uke, og ærlig talt, jeg synes kritikken er overdreven. Det dreide seg om 2 timer 6 dager i uken. På kvelden var det barneshow.

Når barna blir større kan vi kanskje driste oss til bilturer i Europa. Når de er store kan vi realisere drømmer om eksotiske reisemål. Akkurat nå holder det med 4 timer på fly og mulighet for å bestille barneseng på hotellet.

Som et lite apropos kan jeg fortelle at vi på flyet snakket med en far som hadde hatt sønnen sin innlagt på sykehus i Chania på grunn av dehydrering i forbindelse med mageinfeksjon. Sønnen var 10 måneder, og ble lagt inn etter halvannet døgn med oppkast og diarè. Familien hadde hatt god oppfølging fra reiseselskapet i hele perioden, og i sånne tilfeller må det være greit å ikke befinne seg "in the middle of nowhere" et tilfeldig sted i Paraguay, med ett-åringen i ringslynge, dårlig mobildekning og ellers alt man har med i en sekk på ryggen...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.