Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Frokost til ikke-frokostmenneske?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-13, 22:28   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Det er litt vane i det også. Hva med å forsøke å huske å spise kvelds og så "tvinge" deg til å spise frokost til noenlunde samme tidspunkt hver dag? Da er det godt mulig kroppen din venner seg og apetitten kommer mer naturlig. Når jeg spiser kvelds/ekstra mye om kvelden er jeg mer sulten om morgenen, så kanskje det starer alt der?

Smoothie synes jeg var godt tips, oppi der kan du ha omtrent hva som helst; Med eller uten meieriprodukter, egg(for protein sin del, smaker det ikke), nøtter, frukt, bær, grønnsaker osv.

Salat lagd kvelden i forveien med noe du vet du liker i?

Gammel 20-08-13, 22:33   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Dere som lager smoothie til frokost, er det noen som har lyst til å dele en oppskrift eller to?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 22:38   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Dere som lager smoothie til frokost, er det noen som har lyst til å dele en oppskrift eller to?

Jeg slenger bare oppi det jeg vil ha eller har tilgjengelig, men det jeg alltid har i er frosne bær og bananer. Helst frosne bananer og, kjøper økologiske i bøttevis når de er på tilbud og fryser dem ned i biter. Frossen banan gir en fantastisk milkshake-kremete konsistens. Jeg bruker et par-tre frosne (eller friske) bananer, ca. en halv (eller en tredjedel) pose frosne bær, kanskje en stor neve frisk spinat eller grønnkål (smaker nada, lover!), kanskje en neve mandler, litt iskaldt vann og litt rent vaniljepulver. Kjempegodt!

Rema har kjempebillige frosne bær. En tier for 400 gram frosne jordbær og 56 kr for like stor pose med frosne blåbær! Tror Kiwi ligger på samme pris.

Dere kan også lage is til frokost ved å minke kraftig på væskemengden i smoothien, da blir det sorbet. Eller bare kjøre frossen banan i food processor sammen med feks. litt vaniljepulver og ørlite (begynn med en ss eller to) vann. Det blir softis, I kid you not!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.