|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvordan blir eik utendørs?Jeg har fått tilgang på noen flotte eikebord og fabler om å lage et langt, stort utebord. Det blir nødvendigvis tungt, og må derfor stå ute. Noen som har eikemøbler utendørs?
![]() |
#2 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan blir eik utendørs?Høres fint ut! Vil tro du kan olje eller beise det som andre ting som skal står ute, men er jo bare å spørre om råd i en malebutikk (der du vet det er fagfolk...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan blir eik utendørs?Foreldrene mine har eikeplank på terrassene. De blir grå. De skal være ubehandlet.
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan blir eik utendørs?Men er bordet av plank? Som terrassegulv?
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan blir eik utendørs?Mon tro om jeg har noen bilder da.
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvordan blir eik utendørs?Jeg misforsto, trodde du hadde fått ferdige bord, ikke bord som i plank.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan blir eik utendørs?Saint, jeg har tagga det på instagram, fant noen bilder hvor man kan se eikebordene.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvordan blir eik utendørs?Jeg ville snakket med en god møbelsnekker og fått råd der. Det er mye som kan brukes som overflatebehandling og som gir finere overflater enn beis og terrasseoljer. Linolje, rå eller kokt, er feks fint. En blanding av kokt og rå linolje og terpentin er også fint. Men prat med en møbelsnekker, de er gode på slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|