Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hverdagslogistikk

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-13, 18:21   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagslogistikk

Stå opp tidlig selv. Jeg ville sikkert stått opp 6... I alle fall i starten. Beregnet at storebror leveres på SFO i åttetiden de første dagene, så har du litt å gå på.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 22:13   #22
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Mitt beste tips er å komme seg i seng i tide selv! En uthvilt mamma er viktigste faktor for å hindre stress.

Gammel 05-08-13, 22:22   #23
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ser helt klart utfordringen. Hvis mannen drar tidlig på jobb må man vekke to barn, få de påkledd og bespist, og ups der bæsja babyen, og der fikk storebror meltdown fordi ett eller annet og der hadde lillesøster tatt av seg alle klærne igjen, gitt (jeg vet ikke om MMs barn er sånn altså, men mange er det). Det er mulig Trulte og Mira er supermødre med totalkustus på ungene sine, men jeg kan absolutt se for meg at morgenene på planlegges på en helt annen måte når man plutselig har en bitteliten baby og nytt skolebarn i beregningen.

Absolutt ikke. Ikke supermamma med kustus.
Har akkurat samme utfordringer med ungene, og akkurat nå har jeg feks ei som skal pakke med seg ting som om hun skulle flytte til månen.
Men man lærer seg liksom litt logistikk oppi hele kaoset, og i tillegg så er jeg innstilt med en utpreget punktlighetsgen. Noe som igrunnen er fryktelig frustrerende i seg selv.
Det kan skje utrolig mange uventede utfordringer og hindringer, men av en eller annen grunn er vi sjeldent sent ute.
Mye av mitt liv har derfor bestått i å vente på andre skal dukke opp.
Heldigvis er mannen min en motpol, og drar vi sammen kommer vi noenlunde ut på midten.

Gammel 05-08-13, 22:27   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er neste år du får utfordringen.

Men. Uansett: stå opp tidlig nok. Mest mulig gjort klart på forhånd. Vekk ungen tidlig nok så morgenen blir lang nok. Tidlig nok i seng så natta blir lang nok.

Og så vil alt være greiere om og når skolebarnet kommer seg til skolen selv. Det er ikke følgegrupper?

Gammel 20-08-13, 10:58   #25
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da er første alenemorgen unnagjort, det gikk knirkefritt om jeg må få si det selv.

Jeg stod opp 07 og dusjet mens storebror kledde på seg. Så vekket jeg mellomsøs som kledde på seg og så spiste vi alle en kjapp frokost. Etter tannpuss fikk de to store se litt tv mens jeg skiftet og kledde på lillesøs. Vi satt klare i bilen alle fire kl 0815 og storebror tuslet fornøyd inn i skolegården 0820. Det går nok ikke like lett hver dag, men en god start var det og veldig bra for selvtilliten.

Storebror ble minnet på både igår kveld og før vi dro idag at det er hans ansvar å ta med sekken sin inn i bilen. Gutten kom selvfølgelig ut uten sekk og så på meg med store øyne da jeg spurte om han hadde glemt noe. Greit vimsete disse femåringene.

Gammel 20-08-13, 11:02   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er 8. Han klarer enda ikke ta ansvar for at sekken blir med til og fra.

Hurra for dere og fin start!

Gammel 20-08-13, 11:04   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme sa det ja. Her står jeg opp 05:50 og har levert en på SFO og to i bhg og er på jobb kl. 8.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 11:46   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Henger meg på tråden, for fremover skal jeg jobbe fullt og får lang vei til jobb.

Gammel 20-08-13, 12:45   #29
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Mannen og jeg tar 2/3 timer ulønnet perm hver uke. Til sammen blir det 1 time mindre arbeid til sammen hver dag. Det betyr at vi kan stå opp litt senere / stå opp sammen / stresse mindre/ hente i barnehagen litt tidligere.

Vi syns den timen er gull verd når det gjelder trivsel til både store og små. Merker det knapt på lønnsslippen.

...Personlig hadde jeg blitt litt gretten over å få eneansvar for 3 barn hver morgen - permisjon eller ikke. Langt mer slitsomt å styre med 3 unger/ være i permisjon med baby enn å være på jobb. Går ut fra at din bedre halvdel iallefall henter ungene?

Gammel 20-08-13, 13:42   #30
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner ikke hvorfor dere må stå opp så tidlig, men jeg bruker maks 5 min på å gjøre meg klar om morgenen, så kanskje det er grunnen.

Har klart matpakker og pakkede sekker, ungene får se på tv eller spille etter at de er ferdig påkledd, å legge frem klær gjør vi ikke for de skal nå bestemme selv må vite. De får 5 min advarsel på å slå av spill/tv. Vesla får hjelp om hun trenger. Vi bruker ca 50 min ( fra vekkerklokka mi ringer) på å komme oss avgårde på en vanlig dag, det som tar lengst tid er å få på ytterkle og komme oss inn i bilen. (Størsten går til skolen selv da, men må sendes ut døren)

Gammel 20-08-13, 13:49   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer, kler på meg, sminker meg, grer håret og pusser tenner, det tar vel 30-40 min. Så er det påkledning av unger, det tar alt fra 10-15 min til 25-30 min avhengig av hvor samarbeidsvillige de er. I dag var vi ute av døren 1 time og 15 min etter at jeg stod opp, det synes jeg ikke er så ille.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 13:57   #32
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 00:20.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 14:26   #33
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Det høres jo ut som du klarte det helt flott Sover du greit om natta?

Ellers syns jeg mannen bør ta seg av leveringen noen dager hver uke så du ihvertfall får kjenne litt på rolige permisjonsdager, du også

(sa hun som knapt har levert i det hele tatt, og de gangene det har skjedd, så har det vært til lunsj )

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 12:57   #34
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Det høres jo ut som du klarte det helt flott Sover du greit om natta?

Ellers syns jeg mannen bør ta seg av leveringen noen dager hver uke så du ihvertfall får kjenne litt på rolige permisjonsdager, du også

Jeg sover godt mellom matingen ja. Bare slenger ut en pupp og sovner mens hun spiser. Og legger meg før ti hver kveld. Mannen skal etterhvert ha et par faste leveringsdager i uka. Da jobber han heller litt lenger på ettermiddagen. Men han må bare få komme i gang etter lang ferie.

Men altså, 30-40 min på dusj og sminke? Nå føler jeg meg som en skikkelig sjuske. Tror jeg bruker maks 10-15 min på å dusje, kle på meg, sminke meg og lage meg en kopp kaffe.

Gammel 21-08-13, 13:33   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er styrete nok å få toåringen levert i barnehagen med babyen på slep, jeg, så jeg er imponert! Skal sies at jeg ikke kjører, så jeg må trille i 25 minutter, men bortsett fra det er det jo egentlig ikke en stor utfordring. Jaja, vi har alle vårt.

Jeg er nok ekstremsjuske da, for jeg gidder ikke å sminke meg og dusje og sånt før levering, nødvendigvis. Det er bedre å dusje etter å ha gått oppoverbakker med stadig tyngre småtroll i vogn. Når jeg jobber bruker jeg vel også maks 10-15 minutt på dusj og sminke. Det er så lenge siden at jeg knapt husker det...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.