Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ja eller nei til OL i Oslo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Ja eller Nei til å søke OL i Oslo
Stemmer i Oslo, stemmer JA 14 9,15%
Stemmer i Oslo, stemmer NEI 25 16,34%
Stemmer ikke i Oslo, men er FOR 20 13,07%
Stemmer ikke i Oslo, men er MOT 83 54,25%
Whatever 11 7,19%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-13, 18:54   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har ikke sagt at jeg heller synes det. (Personlig trenger de ikke ha OL i Norge noensinne for min del). Det jeg sier er: Det blir ikke slik at folk på aldershjemmet må spise hundemat selv om Oslo arrangerer OL. Man kan jo godt være imot at Oslo skal arrangere OL, men det er ikke korrekt å si at tenkt på alle pengene som burde ha gått til <insert god ting her>. (Dette er jo fast hver år i valgkampen, at noen sier vi ikke burde bygge biblioteker, opera, gi ut diktsamlinger, ha kunstnerlønn, smykke ut bygninger, utdanne dansepedagoer fordi vi heller burde brukt pengene på de som har kreft.)

Næh, men det må være lov til å mene at gitt at man velger å bruke 40 milliarder på fest, moro og infrastruktur, så vil man prioritere dem på noe annet enn OL? Som forklaring på at man synes OL er en dårlig ide?

Gammel 23-08-13, 21:17   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Næh, men det må være lov til å mene at gitt at man velger å bruke 40 milliarder på fest, moro og infrastruktur, så vil man prioritere dem på noe annet enn OL? Som forklaring på at man synes OL er en dårlig ide?

Jeg synes det er helt OK at man ikke ønsker å bruke 40 milliarder på OL, og at man heller ville ha brukt penger der og der. Det jeg reagerte på i hovedsak var at jeg leste det som om det reellt sett kom til å være 40 milliarer som man kunne bruke hvis det ikke ble OL. Og jeg reagerte også på dette med at "vi ikke har penger" - for det har vi, det er snarere om vi skal bruke dem, hvor mye vi skal bruke og hva vi skal bruke dem på - jeg reagerte på.

(NB! Jeg vet ikke hvor mye penger de enkelte departmentene og kommunene har så hvor mye/lite 40 millarder blir vet jeg heller ikke)

Gammel 09-09-13, 22:26   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg må innrømme at eg blei litt skuffa over at det ikkje gjekk an å stemme på bare paralympics.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.