Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FPs partibarometer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du?
Høyre 72 23,30%
Arbeiderpartiet 101 32,69%
SV 38 12,30%
Senterpartiet 7 2,27%
Venstre 43 13,92%
Kristelig Folkeparti 9 2,91%
Fremskrittspartiet 5 1,62%
Rødt 7 2,27%
Miljøpartiet de grønne 16 5,18%
Andre 0 0%
Brokkolipartiet 11 3,56%
Deltakere: 309. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-13, 17:16   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FPs partibarometer

Jeg synes det er merkelig å kalle Mdg for et tulleparti. Og klart det gir mening å stemme på dem. Greia er jo at de dermed kan få litt innflytelse, noe jeg synes er bra.Vi trenger mer grønn politikk, mer enn vi trenger veier og skattelette, spør du meg.
Tviler på at de står i fare for å kunne danne en flertalssregjering med det første, og da er det heller ikke så farlig at de ikke kan svare helt på hvordan de har tenkt å løse alt. (Som om noen partier egentlig klarer det helt...)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 18:09   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes det er merkelig å kalle Mdg for et tulleparti. Og klart det gir mening å stemme på dem. Greia er jo at de dermed kan få litt innflytelse, noe jeg synes er bra.Vi trenger mer grønn politikk, mer enn vi trenger veier og skattelette, spør du meg.
Tviler på at de står i fare for å kunne danne en flertalssregjering med det første, og da er det heller ikke så farlig at de ikke kan svare helt på hvordan de har tenkt å løse alt. (Som om noen partier egentlig klarer det helt...)

Dette med skattelette - investorene bak REC (altså solcelleenergi) måtte i fjor betale mer i formueskatt for sine eiendeler i bedriften enn de hadde fått hvis de hadde solgt sine eiendeler. Altså, aksjene var mindre verdt enn hva de måtte skatte for å eie dem....

Skal man ha bedrifter som satser må det tilrettelegges også skattemessig for det. En del vil klage mer på hva de som står bak en bedrift tjener enn hva samfunnet tjener på at bedriften eksisterer....

Gammel 24-08-13, 18:15   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis miljø er en hjertesak bør man vel stemme på et miljøparti som i det minste vil kunne være i en maktposisjon og dermed påvirke store valg som skal tas? Tenker da på SV eller V/KrF som for eksempel vil være bremsere for konsekvensutredning i nord.

Når det gjelder MDG så har jeg enda til gode å møte en politiker på stand som kan være konkret og spesifikk på skole og helsepolitikk. Det er greit å være ærlig på at det er et nytt parti og at det gjenstår mye før de tar endelig standpunkt i mange saker, men det blir bare for "tomt" for å være et reelt alternativ til stortingsvalg. Synes jeg.

Katta - det må være deilig å ha landet på hva du skal stemme. Håper jeg også gjør det snart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.