|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Hjelp til å planlegge bakingJeg skal bake noen kaker til helgen, søndag er det konfirmasjon, men det er mye annet som også skal forberedes så jeg må planlegge slik at kakene er mest mulig ferske søndag morgen.
|
|
|
#2 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å planlegge bakingLever pavlova, krem og bær i separate beholdere, og be serveringspersonellet om å montere den rett før servering. Kringla ville jeg bakt i god tid og tatt opp av fryseren på morgenen for å minimere stress. Cupcakes ville jeg pyntet så sent som mulig. Lørdag kveld? Eller delegere bort oppgaven til ei venninne.
|
|
|
#3 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å planlegge bakingDu kan smelte kvit sjokolade i vannbad. Så penslar du margensen med dette og lar det stivne i kjøleskap. Da kan du pynte med krem og bær fleire timar før servering. Sjokoladen lagar eit tett lokk som hindrar kremen i å trenge inn i margengsen. Og så smakar det uansett godt.
|
|
|
#4 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hjelp til å planlegge baking
Det var smart! Tusen takk.
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hjelp til å planlegge bakingKan du ikke bae suksessfaktor før i uka og bare fryse den?
|
|
|
|
#7 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hjelp til å planlegge bakingDen var fin, den. Bare bake suksesskaka... Skulle det være.
|
|
![]() |
|
|