Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hjelp til å planlegge baking

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-13, 13:28   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp til å planlegge baking

Jeg skal bake noen kaker til helgen, søndag er det konfirmasjon, men det er mye annet som også skal forberedes så jeg må planlegge slik at kakene er mest mulig ferske søndag morgen.

1. Kringle, den tenker jeg å bake lørdag kveld, for kaldheving til søndag morgen, slik at den stekes rett før vi drar i kirken. Noen som har god erfaring med kaldheving? Bruker man å bake ut kringlen og kaldheve den i ferdig fasong eller kun kaldheve deigen?

2. Pavlova - Den tenker jeg å bake på lørdag formiddag, men når kan jeg legge på bær? Vanligvis, når jeg er hjemme, legger jeg på rett før servering, det er kanskje litt dristig å legge på disse når jeg leverer kakene til hotellet på lørdag? Jeg tenker bringebær, jordbær, blåbær, rips og mynteblader.

Suksessterten og cupcakes baker og pynter jeg fredag kveld, evt. lørdag morgen, litt usikker på om lørdagen blir litt hektisk så jeg hadde syntes det var ok å vært ferdig med mest mulig baking før lørdag ettermiddag.
Suksessterten tror jeg holder seg fint fra fredag kveld - søndag ettermiddag, jeg er mer usikker på om cupcakesene blir litt tørre.. Jeg vil helst ikke stå å pynte disse på søndag i bunad. Hva tror dere?

Gammel 26-08-13, 13:37   #2
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til å planlegge baking

Lever pavlova, krem og bær i separate beholdere, og be serveringspersonellet om å montere den rett før servering. Kringla ville jeg bakt i god tid og tatt opp av fryseren på morgenen for å minimere stress. Cupcakes ville jeg pyntet så sent som mulig. Lørdag kveld? Eller delegere bort oppgaven til ei venninne. Lykke til!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 13:39   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan smelte kvit sjokolade i vannbad. Så penslar du margensen med dette og lar det stivne i kjøleskap. Da kan du pynte med krem og bær fleire timar før servering. Sjokoladen lagar eit tett lokk som hindrar kremen i å trenge inn i margengsen. Og så smakar det uansett godt.

Gammel 26-08-13, 13:46   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Du kan smelte kvit sjokolade i vannbad. Så penslar du margensen med dette og lar det stivne i kjøleskap. Da kan du pynte med krem og bær fleire timar før servering. Sjokoladen lagar eit tett lokk som hindrar kremen i å trenge inn i margengsen. Og så smakar det uansett godt.

Det var smart! Tusen takk.

Gammel 26-08-13, 13:58   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Kan du ikke bae suksessfaktor før i uka og bare fryse den?

Gammel 26-08-13, 14:20   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kan du ikke bae suksessfaktor før i uka og bare fryse den?

Autocorrect.

Gammel 26-08-13, 15:13   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Den var fin, den. Bare bake suksesskaka... Skulle det være.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.