Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og unge
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg syns Turistforeningen kunne få støtte til å utvikle sider som lar seg bruke av newbies også. Jeg syns de er kompliserte å finne fram i hvis man ikke har noe særlig kjennskap til marka, og mange turer er merket med tid, ikke lengde. Når jeg da ikke vet hvem som har gått turen sier tid meg ingenting.
Det høres ut som en god idé. Ut.no er i svært stor grad basert på dugnadsinnsats, og da er det vanskelig å få en systematisk dekning ut over i lokalmiljøene (selv om man prøver).
Her jeg bor jobbes det mye nå med å etablere turtilbud der folk bor. Det er egne "kretslag" for Barnas Turlag, det er turer i regi av Kvalifiseringssentere, Røde Kors og Turistforeningen for innvandrere sammen med lokale turfolk og kortere turer for voksne på dagtid. Men igjen: Det meste av dette er dugnadsbasert og krever at folk tar av fritiden sin. Det er minimalt Bård Vegar Solhjell gjør for å få det til å gå rundt i hvert fall.