|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
New York - hvor bor vi?Jeg har ikke vært i NY siden 1988, så jeg har ikke peil. Men nå har mannen og jeg tenkt oss på en tur (5 netter, tror vi) i november.
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New York - hvor bor vi?Vi bodde på dette hotellet, og var ganske fornøyd sett i forhold til pris. Det var ikke fancysmancy, men det trengte ikke vi. http://www.hotelstanford.com/ Det er i samme kvartal som Empire state building, rundt hjørnet for en t-banestasjon, et par hundre meter fra Macy's, ca 10-12 dollar i taxi fra central park. Og det er frokost på hotellet, noe vi skjønte ikke var vanlig på hotellene i NY.
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: New York - hvor bor vi?Vi bodde på hilton midtown mener jeg. Flott utsikt rett til central park. Ca 5 min å gå dit, og knappe 5 til sentrum på times square. Frokost og kvelds på hotellet. Gratis nett.
|
|
|
#4 |
|
~~~~~~~
|
Sv: New York - hvor bor vi?Det er billigere å bo i New Jersey enn på Manhattan, det tar ca 20-30 minutter å ta tog inn til Manhattan, man kan få utsikt over skyline ved å bo der og det finnes mange fine shoppingmuligheter der også, samt at det ikke er så pulserende og hektisk som å bo på Manhattan. Vi har bodd på Times Square og ved Madison Square de 2 gangene vi har vært der med unger, men vil nok velge New Jersey neste gang.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: New York - hvor bor vi?Jeg synes man MÅ bo på Manhattan, altså.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: New York - hvor bor vi?Den ene natten jeg har vært i NY bodde vi på et Hiltonhotell som het Conrad, rett ved Battery Park. Skulle jeg reist tilbake for en langhelg hadde jeg valgt det samme. Nydelig Hotel, utrolig hyggelig betjening, stille område og gangavstand oppover til Broadway etc.
|
|
|
#8 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New York - hvor bor vi?
Ja, det synes jeg, ogsaa. I alle fall om man ikke er der regelmessig. I <3 New York. Vi bodde i Meatpacking og hadde kort vei til Soho, Greenwich village og andre fine omraader down-town og en kort taxitur til Empire State building, Times Square etc. Lenger om vi skulle til Central Park, men der var vi jo ikke saa ofte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: New York - hvor bor vi?Eg ville definitivt bestilt hotellrom sentralt på Manhatten. Vi har vore der tre gongar og det er utruleg kjekt å ha kort veg til det meste av det ein ynskjer å sjå. I sommar budde vi på Bedford Hotel. Veldig sentralt og med store rom, men nokså slitt, men heilt greitt. Koseleg frukostsjappe rett rundt hjørnet. Vi fann hotellet gjennom hotels.com og oversikta over mogelegheiter med tilhøyrande anmeldingar er grei der, tykkjer eg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: New York - hvor bor vi?Jeg elsker å kunne spasere til Central Park.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: New York - hvor bor vi?Takk for tips, alle sammen. Men fytti katta så dyrt det er med hotell i New York. Hotellet Tallulah anbefalte koster over 16 000 for fem netter.
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: New York - hvor bor vi?Jeg var (som sagt på PM) veldig fornøyd med Pod51, og syntes ikke det var så skremmende ungdommelig, egentlig. Alenereisende thirtysomethings og twentysomething-par. Ikke party-party. Aldri i livet om jeg hadde betalt over 3000 kr/natt. Da skulle hotellet vært rimelig ekstraordinært.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: New York - hvor bor vi?Åh, det der bibliotekhotellet noen linket til |
|
|
|
|
|
#14 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: New York - hvor bor vi?Sjekk SAS sitt hotell. Vi betalte 12000-14000 for flybilletter og 4 n i dobbeltrom når vi var der på voksentur. Lå ca 4-5 min fra sentralstasjonen.
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Sv: New York - hvor bor vi?
Jeg er mer fristet til å bo på Pod 39. Det virker litt nyere, og har fått litt bedre anmeldelser. Men jeg har ikke akkurat gått vitenskapelig til verks, da.
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: New York - hvor bor vi?Ja, det høres ut som good thinking.
|
|
|
#17 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New York - hvor bor vi?Jeg skal snart bo her:
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: New York - hvor bor vi?Oj, ble det såpass dyrt! Det var et fancy hotell, men vi fikk nok en suite ganske billig siden det var i siste liten og de ikke ville få leid den ut til noen andre. Vi betalte 135 usd for en king suite.
|
|
|
#19 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New York - hvor bor vi?Vi bodde på Upper West Side i januar. Ikke så hektisk som i Midtown, og med mange gode restauranter, og like ved Natural History Museum. |
|
|
|
![]() |
|
|