Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøre til og fra Ullevål Sykehus i rushen - hvilken rute?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-13, 20:32   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Kjøre til og fra Ullevål Sykehus i rushen - hvilken rute?

Jeg har testet kollektivt, og det tar for lang tid. Dessuten kommer jeg meg ikke tidsnok på jobb i helger.

Så jeg må kjøre, og da er det jo fint at jeg jobber turnus så jeg slipper rushen hver dag.

Jeg kommer via E6 nordfra og regner med at jeg slenger meg inn på ring 3. Men hvor lønner det seg å kjøre av? Sinsenkrysset er jo helt håpløst, hva med Ullevål Stadion? Eller lønner det seg å ta av avkjøringen før Sinsenkrysset og kjøre den veien? Når er det trafikken virkelig snører til? Jeg må være på Ullevål ikke mye etter 7, så jeg håper jeg slipper unna det verste. Hjem igjen derimot vet jeg at jeg blir stående, men da har jeg ikke samme tidspresset.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 20:42   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre til og fra Ullevål Sykehus i rushen - hvilken rute?

Jeg kjørte alltid av ved Ullevål Stadion, men parkerte utenfor sykehustomten og spaserte ned bak Kiwi. Kom fra E18 vestfra da, så ikke helt sammenlignbart. Men aldri kø på Sognsveien.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 20:44   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

MAnnen mener at det lureste er å kjøre av ved Ullevål Stadion.

Gammel 29-08-13, 20:45   #4
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjører av ved Tåsen, og ned Tåsenveien. Parkerer utenfor sykehusområdet, og går inn den porten som er på den siden.

Det kan være vanskelig å få parkeringsplass viss man jobber 8-4, men utenom det så er det forholdsvis greit.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 20:46   #5
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Viss du kjører i rushtiden så er det stort sett alltid kø i Tåsentunnelen, så jeg vil avbefale Ullevål i rushen pga den.

Gammel 29-08-13, 20:47   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er kø på Ringveien så kan det jo hende det lønner seg å komme seg av så fort som mulig. Jeg ville tatt av ved Tåsen og kjørt ned Tåsenveien.

Gammel 29-08-13, 20:48   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Da tester jeg ut det, takk for svar. Ringen er jo ikke veldig morsom, men jeg tror ikke alternativene er noe bedre.

-Pippi
Gammel 29-08-13, 20:49   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Ned Tåsenveien, ja. *googlemaps*

-Pippi
Gammel 29-08-13, 22:47   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåsenveien er lurest når du kommer østfra, ja. Da slipper du hele tåsentunellen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 22:52   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det så tett før/oppunder 07 da, står du ikke egentlig temmelig fritt?
Jeg ville vært mer bekymret for returen kømessig tror jeg...

:kanskje ikke så hjelpsom:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 22:56   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ihvertfall tatt ring 2 bort til Helsfyr og ut på E6 der på vei hjem. Køen gjennom Tåsentunnellen kan fint begynne i 3-tida. Til jobb kan du velge fritt, tror jeg. Hva sier GPS'en at er raskest?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 22:57   #12
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten pleid å kjøre av ring 3 på Sinsenkrysset - mailundveien - ring 2 når jeg skal nordfra til Ullevål eller neddi området der, men det er bare på vanen, ikke fordi jeg vet om det lønner seg eller er bedre i rushet eller noe.
Og fordi jeg ikke er noe glad i Tåsenveien (og Sognsveien det samme) jeg synes den er fryktelig uoversiktlig å kjøre.

Gammel 29-08-13, 23:00   #13
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Sinsenkrysset er jo helt håpløst,

Hvorfor det, forresten? Tenker du på håpløst i rushet eller håpløst å kjøre i?

Gammel 29-08-13, 23:01   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg ville ihvertfall tatt ring 2 bort til Helsfyr og ut på E6 der på vei hjem. Køen gjennom Tåsentunnellen kan fint begynne i 3-tida. Til jobb kan du velge fritt, tror jeg. Hva sier GPS'en at er raskest?

Neineinei! Kjøre Tåsenveien opp igjen og ut på ring 3 ved Maridalsveien på ettermiddagen. Ring 2 er et helvete fra Ullevål til Helsfyr og anbefales virker ikke hvis man skal på E6 uansett tid på døgnet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 23:24   #15
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å vente på bussen ved Ring 3,vanligvis går trafikken greit fra Sinsenkrysset til Tåsentunnelen fram til ca 7.45. Etter det begynner det å gå langsomt, og det stopper ofte opp før Tåsentunnelen (mellom Nydalen og Tåsentunnelen når du kommer vestfra).

Jeg tror du kjører inn helt problemfritt når du skal være inne før 7. Fram til 7.30 er det lite trafikk på Ring 3, og Sinsenkrysset pleier også gå helt greit fram til ca 7.15-7.30. Hvis det er regn eller snø er det MYE mer trafikk, verdt å merke seg. Da tar alle de som vanligvis går til bussen eller sykler bilen i stedet for.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 00:08   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg kjører av ved Tåsen, og ned Tåsenveien. Parkerer utenfor sykehusområdet, og går inn den porten som er på den siden.

Det kan være vanskelig å få parkeringsplass viss man jobber 8-4, men utenom det så er det forholdsvis greit.

Samme her hvis jeg en sjelden gang kjører på ukedagene.
Du vil ikke få noe kø til jobb, men hjem er et rent helvete.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 11:24   #17
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Neineinei! Kjøre Tåsenveien opp igjen og ut på ring 3 ved Maridalsveien på ettermiddagen. Ring 2 er et helvete fra Ullevål til Helsfyr og anbefales virker ikke hvis man skal på E6 uansett tid på døgnet.

Men Ring 3 østover egner seg best for de som liker å stå stille i bilen sin på ettermiddagen!

Jeg vet ikke riktig hvordan trafikken er inn i Sinsenkrysset før syv, men jeg kan ikke tenke meg at den er for ille, jeg ville derfor valgt veien m^2 beskriver. Hjem er det grusomt uansett, egentlig.

Gammel 30-08-13, 15:25   #18
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Standard

Viss det er et alternativ for deg å kjøre Trondheimsveien oppover, så kan det være alternativ rute hjem.

Jeg har det sånn at Trondheimsveien egentlig er en omvei, men på de verste dagene så har jeg likevel spart tid på det.
Det fordrer at jeg drar ganske tidlig (for rushen kommer litt seinere på ring 2).
Så kjører jeg ring 2 til krysset før Carl Berner (man vil aldri gjennom Carl Berner-krysset, kø eller ikke ), og tar oppover. Kommer da opp Trondheimsveien og kjører strake veien opp. Kjører så over Alfaset for å komme hjem.
Det kan du sjekke ut.

Gammel 30-08-13, 15:26   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kunne ikke kjørt til en slags innfartsparkering da, også tatt kollektivt videre inn i gryta?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 16:30   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå begynner det å bli noen år siden jeg kjørte mellom Rikshospitalet og Vålerenga, men jeg ville også tatt Tåsenveien og Ring 3. Hold deg godt unna Ring 2, den er et mareritt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.