Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøre til og fra Ullevål Sykehus i rushen - hvilken rute?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-13, 16:30   #21
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøre til og fra Ullevål Sykehus i rushen - hvilken rute?

Jeg tror jeg hadde valgt Sinsenkrysset - Sandaker - Sagene - Ullevål.
Sikkert litt kø inn i Sinsenkrysset, men lite trafikk derfra. Tror det er vel så effektivt som å kjøre noe særlig langs ring2.

Gammel 30-08-13, 18:28   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjørte ring 3 til Ullevål stadion og tok Sognsveien ned, det gikk helt smertefritt.

Hjem igjen var som jeg antok et rent h**ve**. Jeg tok samme returen og det gikk fint helt til mellom Storo og Sinsen, så var det bom stopp helt til jeg kjørte av E6 ved Olavsgård. Heldigvis var jeg føre var og hadde med matpakke.

Sinsenkrysset er det alltid kø inn i uansett når på døgnet jeg kommer.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 18:54   #23
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mi erfaring er at det lønner seg å køyre Østre Aker vei framføre E6. Det pleier vere relativt lite trafikk der. Vi var tre som køyrde saman frå Oslo Øst til Lørenskog eit år, og då var det roleg på ØA-vei (samanlikna med E6 og RV4). Elles er det innfartsparkering på Lørenskog stasjon og Grorud. Eg trur kollektivkøyring med buss eller bane frå Grorud til CarlBerner og 20-bussen frå CarlBerner er ganske greit. Eg brukte og 363-bussen ein del, den køyrer frå Lillestrøm, over Lørenskog, Stovner og forbi Ullevål sykehus opp til Blindern.

Det eg eigentleg skulle tipse om, var Google Maps, dei har fått ein ny funksjon, så når du søker på til-og-frå-rute, får du opp trafikk. Raudt/svart er mykje trafikk og grønt er god flyt. Eg bruker det ein del og det stemmer. Dataene er basert på folk som bruker Google Maps i GPS, så dei får heile tida inn data om kor det står stille.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 19:25   #24
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kan du kjøre til en t-bane stasjon, sette fra deg bilen og ta kollektivt videre?
Jeg bruker 30min med kollektivt og lett en time hjem hvis jeg kjører bil hjem i rushen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 22:55   #25
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, som nokon sier, så er ikke Østre Aker vei så gal. Du kan kjøre opp rv4 fra Sinsen og ned på ØA derfra, og så følge den til E6.

Gammel 31-08-13, 00:45   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Da tester jeg ØA hjem til uka. Morgenen gikk så smidig at jeg foreløpig sier meg fornøyd, så får jeg heller teste alternativer om det endrer seg.
Og til tross for stampekø i ettermiddag gikk det fortere med bil enn det ville gjort med kollektivt, det gikk på en time. Nå ser jeg at Sinsenkrysset skal bli enda verre en periode inntil tunnelen er ferdig, men jeg får prøve det ut. Hjem er ikke så stress, har ingen tidsfrister som må holdes lengre.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 01:35   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mine dager :knirk: var det flere som sverget til RV4 helt opp i Gjelleråsen og veien til høyre ned til Olavsgård igjen (RV2 er det ikke?). Jeg mannet meg aldri opp til å prøve, men kan jo være verdt et forsøk.
Østre Aker har jeg aldri opplevd som spesielt lettflytende men det er sikkert fordi jeg kun har prøvd den i rushnærhet. Er ikke av/påkjørelen til den midt nedi der de holder på å jobbe nå og masse kaos? (hva heter det der igjen, der lånekassa lå før og hjelpemiddelsentrlen ligger nå - og det nettopp er ny tunnell)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 01:49   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

I mine dager :knirk: var det flere som sverget til RV4 helt opp i Gjelleråsen og veien til høyre ned til Olavsgård igjen (RV2 er det ikke?). Jeg mannet meg aldri opp til å prøve, men kan jo være verdt et forsøk.
Østre Aker har jeg aldri opplevd som spesielt lettflytende men det er sikkert fordi jeg kun har prøvd den i rushnærhet. Er ikke av/påkjørelen til den midt nedi der de holder på å jobbe nå og masse kaos? (hva heter det der igjen, der lånekassa lå før og hjelpemiddelsentrlen ligger nå - og det nettopp er ny tunnell)

Økern. eller løren.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 02:20   #29
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lånekassen ligg der framleis.

Jo, det er kaos på Økern/Løren-området. Nettopp derfor er det lite trafikk på Østre Aker vei. Mi erfaring er likevel at det står tett på Trondheimsveien og E6, medan det er god flyt på Østre Aker vei. Det tar kortare tid å køyre forbi gravemaskinane på Økern, enn å stå i kø frå Sinsen til Gjelleråsen eller Skedsmo.

The glass is refillable.
Gammel 31-08-13, 10:16   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

All sympati. Da jeg jobbet på Ullevål bodde jeg i 10 minutters kjøreavstand (det tok i alle fall ikke mer da taxien kjørte oss dit da jeg skulle føde tidlig om morgenen ). Det tok likevel 45-50 minutter å komme seg dit med kollektivt, og halvannen time med bil i rushen. Ullevål ligger dessverre litt krøkkete til kollektivt, så jeg skjønner at det ikke er så mye å spare på å sette fra seg bilen et stykke unna, når du likevel må kjøre så langt. Nærmeste t-banestasjon er evt Majorstua, og deretter 20-bussen opp Kirkeveien. Eller Ullevål Stadion og buss ned Sognsveien.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 22:56   #31
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det skal visst være raskere på Østre Aker enn RV4 også enkelte dager, og rådet om å bruke Google maps er bra. Ei på jobb bruker det og forblir på jobb når det står ut til Asker.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 09:39   #32
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Det skal visst være raskere på Østre Aker enn RV4 også enkelte dager, og rådet om å bruke Google maps er bra. Ei på jobb bruker det og forblir på jobb når det står ut til Asker.

Sjølv slit eg med å køyre i kø, på grunn av at det er vanskeleg å clutche, så eg sjekker alltid google maps før eg køyrer eller bestemmer meg for om eg skal køyre eller ta taxi til og frå ting, og det er stort sett små avvik.

- Eg trur greia med Østre Aker vei er at det er så mange som ikkje køyrer der, nettopp fordi det er så mykje bygging ved påkøyringa på Økern.

The glass is refillable.
Gammel 02-09-13, 11:52   #33
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er et lite helvete å komme fra Ring 3 til Østre Aker, derfor er det nok mange som velger det bort, ja. Jeg kjører der om morgenen, og da velger jeg å kjøre opp Rv 4 og ned på ØA.

Gammel 02-09-13, 11:59   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man først finner Østre Aker vei, så er den ganske grei å kjøre, har jeg opplevd på ettermiddagen.

Sinsenkrysset er jo helt forferdelig nå, så RV4 blir vanskelig bare pga det.

Gammel 02-09-13, 12:16   #35
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å komme seg av Ring3 og over på Rv4 nå om dagen kan være krevende på ettermiddagen, jeg synes det køer seg enda mer enn normalt. Etter det så køer det seg fra ca Kalbakken og til du har kommet deg til Gjelleråsen, med noen små unntak, så jeg vet ikke om det er verdt å kjøre Rv4, altså.

Da jeg drev og kjørte Ring3 + Rv4 for en del år siden så synes jeg at køen var forferdelig uforutsigbar. Enkelte dager kunne det gå helt strålende, nesten ikke kø, bare litt saktekjøring Tåsen-Sinsen og Grorud-Stovner, mens andre dager så var det helt sinnsyk kø fra før Ullevål Stadion og til jeg hadde kommet meg forbi Gjelleråsen.

Gammel 02-09-13, 15:01   #36
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis man først finner Østre Aker vei, så er den ganske grei å kjøre, har jeg opplevd på ettermiddagen.

Sinsenkrysset er jo helt forferdelig nå, så RV4 blir vanskelig bare pga det.

Jeg foreslo det kun som alternativ om man kjører ring 2, og opp ved Rosenhoff. Da kjører man over Sinsenkrysset.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 15:03   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, I see. Ja, for nå står det gjerne både i underste og mellomste etasje, pga. tunnellarbeidet og videre til Østre Aker vei. Jeez, de har holdt på der oppe siden jeg flyttet til byen, tror jeg!

Gammel 02-09-13, 15:17   #38
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg foreslo det kun som alternativ om man kjører ring 2, og opp ved Rosenhoff. Da kjører man over Sinsenkrysset.

Og da mener jeg det er et godt alternativ. Men jeg ville kjørt på tvers ned til Østre Aker på et tilfelle, for rv 4 er fullstendig uforutsigbar, som Adrienne nevner. Når jeg skal ut Rv 4, kjører jeg Østre Aker og opp på Rv4 så sent som mulig, og slår alltid parallellkjørere som finner på å kjøre over Grorud.

Gammel 02-09-13, 18:02   #39
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Det er et lite helvete å komme fra Ring 3 til Østre Aker, derfor er det nok mange som velger det bort, ja. Jeg kjører der om morgenen, og da velger jeg å kjøre opp Rv 4 og ned på ØA.

Kor køyrer du på tvers?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ah, I see. Ja, for nå står det gjerne både i underste og mellomste etasje, pga. tunnellarbeidet og videre til Østre Aker vei. Jeez, de har holdt på der oppe siden jeg flyttet til byen, tror jeg!

Dei har halde på lenge, ja.

The glass is refillable.
Gammel 03-09-13, 10:48   #40
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kor køyrer du på tvers?

Om morgenen kjører jeg av på Bjerke, det er fordi jeg skal ned mot Brobekkveien.

Skal du utover ØA, er Veitvet bra, det er vel avkjøringen etter Linderudsenteret. Der går Veitvetveien rett ned til ØA. Kaldbakken funker også, men der kan man møte køen om ettermiddagen, som Adrienne sier.

Om ettermiddagen kjører jeg ØA og gjennom Jernkroken opp til Rv4 om jeg skal den veien. Da kommer jeg opp på Romsås.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.