|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Hva betyr egentlig kontinental frokost?Nettsiden sier dette:
Hva innebærer egentlig dette?
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Continental breakfast er toast, syltetøy, te, kaffe og juice, sånn omtrent. Det dere vil ha, hvis dere er i England, er "english breakfast", som inkluderer frokostblanding, egg (stekt eller kokt), bacon, bønner, stekt tomat og i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Vi skal til Frankrike og hotellsiden sier noe om meieriprodukter, forskjellige typer brød og frokostblandinger?
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Det er ikke sant at det er bare i Skandinavia de serverer det vi ser på som "ordentlig" frokost, men jeg kommer ikke på hva det kalles.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?i Tyskland får man skikkelig frokost med rugbrød. Frankrike kan slå til å ha musli og yoghurt og sånn, men det kan hente det er rispuffer, et halvt franskbrød, en croissant, en syltetøy og litt honning. Det kommer an på hotellet.
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Teksten fra hjemmesiden til hotellet står i HI. Men jeg blir ikke klok på hva det betyr.....
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Jeg vil tro at det der betyr franskkbrød, surdeigsbrød, marmelade, croissanter, kaker og søtt. Viennoiseries er croissanter, pain au chocolat og slikt. Smørdeig-ish. Cereals er ofte ikke müsli, men mer søte greier.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Det betyr at dere kan spise kake til frokost!
![]() |
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Continental er ofte bare toast (evt. croissanter og annen (söt)bakst) med smör marmelade, honning, sjokopaalegg etc. I tillegg serveres ofte youghurt/melk og div. frokostblandinger samt kaffe, te og juice. Vil du ha noe annet, kan du ofte bestille egg etc. for tillegg i pris, men ost og paalegg ala Norge, faar du som oftest ikke i syd-europa (men unntak finnes, saaklart). Vil du ha noe annet, er det ofte like greit aa bestille uten frokost, ogsaa gaar dere til en kafe i naerheten og kjöper det dere vil ha. Evt til et supermarked og smörer selv. Enkeltpenkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?"with a huge selection of bread, French viennoiseries, hot and cold beverages, cereals, cakes, dairy products.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?
Jeg foretrekker å være rimelig idiotisk fremfor å være sur, grinete, skjelven og kvalm hele dagen. For å være helt ærlig.
![]() |
![]() |
#13 |
Musk
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?"Huge selection of bread" paa et fransk hotell, trenger saa absolutt ikke aa bety noe i retning av grovt bröd. Det kan bety at de har allskens franske bakevarer ala croissanter, pain au chocolat, saanne söte bakverk med rosiner eller epler (kjempegode), vaniljeboller etc. etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Musk
Ost til frokosten i Frankrike. Det nekter jeg aa tro. Ost er dessert der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Musk
Sur, grinete, skjelven og kvalm fordi man faar en annerledes frokost. Jöss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Jeg foretrekker også å være idiotisk, og bestiller derfor stort sett uten frokost. Som regel nok av gode småkafeer der man både får mat å bli mett av, og ting man synes smaker godt i nærheten. Franske hotellers kontinentalfrokoster pleier å være rimelig kjedelige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Kake til frokost
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg takler ikke kaker og loff til frokost, da blir blodsukkeret mitt helt bananas og jeg blir grinete og skjelven slik som Input. Er jeg gravid blir jeg kvalm i tillegg, juhu. Men jeg fikser det lett ved å alltid bestille leilighet fremfor hotell så jeg kan lage min egen frokost. Evt. ha minibar på rommet slik at jeg kan ha pålegg og sånt i kjøleskapet og knekkebrød eller lignende tilgjengelig.
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
Det er ikke alle som takler en sånn type frokost. Folk er forskjellige. Jeg har en venninne som garantert hadde fått ødelagt ferien om hun skulle spist sånn frokost i ferien.
![]() |
|
|