Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tør ikke dusje naken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 00:21   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Tør ikke dusje naken

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?side=24732

Dette er en trist utvikling. Tenk om man kunne akseptere den kroppen man har Lett å si ja, men det må jo være de indre kvaliteter som er viktige.

Vi oppdrar våre barn til å bli egosentriske. Det er bra på mange måter, men gjør seg også utslag i mindre bra måter.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 00:29   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tør ikke dusje naken

Jeg ser dette i svømmehallen jeg trener i også. Jenter fra 7 til langt oppi tenårene. De dusjer med klærne på alle sammen. Og kler på seg inni håndklær.

Jeg tror egentlig ikke dette er noe nytt? Og dreier deg seg om seksualisering eller "bare" om det å være sjenert og ukomfortabel med å vise seg naken for andre? Særlig i tenårene hvor det er så stor forskjell på hvor man er i utviklingen kan jeg forstå at mange opplever dette som ubehagelig.

Det er forøvrig mange voksne som også dusjer med badedrakt på-/ lar være å dusje før de hopper i bassenget. En helt annen diskusjon er hvor hygienisk dette er i forhold til de andre som bruker bassenget.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 00:37   #3
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

På skolen der barna mine går har de sagt at enten dusjer alle UTEN klær, eller så får man la vær å dusje. Bakgrunnen var at noen muslimske barn dusjet med truse på. Så begynte flere andre å gjøre det samme og da sa skolen stopp. Jeg syns det måtte være flott for de muslimske barna at flere ville dusje med truse. Det ble liksom en trend på en måte.

Hva syns dere om det?

Jeg mener at det må være bedre at barna dusjer med truse på enn at de ikke dusjer i det hele tatt.

Gammel 06-05-07, 00:41   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

I alle år har det vært påtvunget å dusje naken. Slik har jeg vokst opp, og min generasjon respekterte reglene. Enkelte grupper kan ikke kreve å få forskjellsbehandling.

Gammel 06-05-07, 00:46   #5
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

I alle år har det vært påtvunget å dusje naken. Slik har jeg vokst opp, og min generasjon respekterte reglene. Enkelte grupper kan ikke kreve å få forskjellsbehandling.

Det er ikke lov å tvinge noen til å dusje. Det skal være frivillig.

Gammel 06-05-07, 00:53   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det er ikke lov å tvinge noen til å dusje. Det skal være frivillig.

Før man skal i svømmehallen bør man kunne tvinge noen til å dusje. Alternativet må bli å la være å bade. Før man går i bassenget dusjer man og vasker seg slik at andre skal slippe å svømme rundt i din møkk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 00:55   #7
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Før man skal i svømmehallen bør man kunne tvinge noen til å dusje. Alternativet må bli å la være å bade. Før man går i bassenget dusjer man og vasker seg slik at andre skal slippe å svømme rundt i din møkk.

Helt enig med deg. Jeg ser også at mange ikke dusjer før de skal i bassenget.

Jeg mente at skolen ikke kan tvinge noen til å dusje etter gym. Det er rett og slett ikke lov. Jeg vil tro at i forbindelse med svømmetimer i skoletiden så kan de tvinge (vil jeg tro). Det er tross alt, som du er inne på, av allmennhygienske årsaker.

Gammel 06-05-07, 01:44   #8
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg mente at skolen ikke kan tvinge noen til å dusje etter gym. Det er rett og slett ikke lov..

Dusjing var obligatorisk. Det betyr vel at det er påkrevd?

Gammel 06-05-07, 22:01   #9
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Dusjing var obligatorisk. Det betyr vel at det er påkrevd?

Dusjing er ikke obligatorisk lenger. Skolen har ikke rett til å kreve at elevene dusjer.

Gammel 06-05-07, 22:30   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

sånn var det nå alerede da jeg gikk på barne og ungdomskolen på begynnelsen av 90 tallet.
Ingen av jentene som dusjet fra 5 klassen og oppover

Gammel 06-05-07, 22:50   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte heller ikke å dusje naken på barne og ungdomsstrinnene. For meg handlet det mer om sjenanse, enn om komplekser........

...jeg synes man skal respektere at barn og ungdom vil være mer privat.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.