Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har 8 eggeplommer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 10:50   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har 8 eggeplommer

Hva skal jeg gjøre med de?

Kan jo kaste de, men er det noen som kan si meg hva jeg evt kan gjøre med de i dag?

Gammel 06-05-07, 10:52   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Jeg har 8 eggeplommer

Vafler! Eller lag pepperkaker etter oppskriften til Torbjørn Egner i Hakkebakkeskogen.

Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 10:54   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Denne er god.

Gullkake
175 g meierismør
2 dl sukker
8 eggeplommar
2 1/2 dl kremfløyte
4 dl kveitemjøl
2 ts bakepulver

Sett omnen på 175 grader og smør og dryss ei form med malt tørka brød. Rør smør og halvparten av sukkertet lyst og porøst. Visp eggedosis av eggeplomme og resten av sukkeret. Bland smørkrem og eggedosis forsiktig. Visp fløyta, men ikkje heilt stiv. Bland den i egge/smørkremen vekselvis med kveitemjøl som er blanda med bakepulveret. Hell røra i forma og steik kaka på neste ribbe ved 175 grader i 40 - 45 min, eller til den er gjennomsteikt.

Gammel 06-05-07, 10:56   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Dronning Maud fromasj

http://www.gladimat.no/FrontServlet?...recept&id=4952

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 11:02   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Hva skal jeg gjøre med de?

Kan jo kaste de, men er det noen som kan si meg hva jeg evt kan gjøre med de i dag?

Kjøp kremfløte og lag is. Det er så lett som en plett. Bruker du bare sukker, fløte, eggeplommer og en vaniljestang hvis du har trenger du ikke iskremmaskin.

Har du ikke en vaniljestang kan du blande inn litt frukt, syltetøy eller nøtter, sjokolade, dajmkuler, likør eller annet du kan tenke deg at blir godt.

Grunnoppskrift:

4 eggeplommer
5 dl fløte
100 gram sukker

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 11:05   #6
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamellpudding!

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 19:48   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Takk for gode tips og oppskrifter

Mannen heiv de i do!
Neste gang skal jeg passe bedre på de og prøve isen til Nenne.

Gammel 06-05-07, 20:01   #8
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har TO eggledere!

Gammel 06-05-07, 20:11   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vafler! Eller lag pepperkaker etter oppskriften til Torbjørn Egner i Hakkebakkeskogen.

Det var det første jeg tenkte da jeg så oppskriften, faktisk:
"Og mens smør og sukker skummer, tar du åtte eggeplommer..."

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.