|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg kunne godt tatt med ungene til valgkampboder, og jeg kunne uten problem latt de gå rundt med en ballong fra Rødt og buff fra MPG. Jeg gidder ikke henge meg opp i sånt i verdens rikeste land, og så lenge ungene synes det er stas er det greit for meg. Jeg er egentlig ikke så opptatt av om folk tror jeg stemmer det ene eller det andre heller. Jeg defineres jo strengt tatt mer av hvordan jeg ER mot andre, og hva jeg bidrar med, enn hva det står på stemmeseddelen. Mulig jeg SER ut som en Høyre-velger?
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg har alltid tatt med barna på valgdagen - vi gjør det litt til noe høytidelig. Derfor forhåndsstemmer jeg heller ikke, selv om det kunne vært praktisk.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?
Da tenker jeg at vi heller burde tillate barn å være med.
![]() |
![]() |
#44 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Nei, det sørger skolen for. Dette har vært tema i samfunnsfag siden skolestart hos begge. På Frøkna sitt trinn har de også blitt inndelt i de ulike partiene så hun kan veldig mye om Frp's skole og innvandringspolitikk ettersom hun fikk den rollen, de har debatter i timene basert på sine roller. Så hun har også fulgt med på TV debattene for å sette seg inn i hva de andre mener.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 05-09-13 kl 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
|
For min del har det ingen relevans at jeg er redd folk skal tro jeg stemmer FrP, jeg er helt åpen om at jeg stemmer AP og ville likevel ikke latt barnet mitt gå med ballong, eller rose, eller hva de nå deler ut fra AP. Han skal ikke brukes til valgkamparbeid før han er gammel nok til å ta et informert og aktivt standpunkt selv.
![]() |
![]() |
#46 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Og så har jeg ikke så mye prinsipielt i mot at de går med valgmateriell heller, kjenner jeg. Alle ser jo at "dette er unger som har blitt tatt med på valgboder (
![]() |
#47 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg er helt enig med Poly.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Usedvanlig begavet
Jeg klarer ikke se at en 7-åring med en rose i den ene hånda, SV-bolle i den andre, Høyre-button på jakka og FrP-refleks rundt ermet, er annet enn et fantastisk bilde på demokratiet vi er så heldige å ha i Norge.
![]() |
#49 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg har ikke sterke prinsipielle innvendinger jeg heller, og ser godt det positive i å vise at man har vært innom de ulike partiene, jeg er bare generelt ikke så glad i at unger brukes til å reklamere, særlig ikke på vegne av voksne.
![]() |
#50 |
Borte
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg syns ballonger er djevelens verk enten det står McDonalds, Peppes eller Krf på dem. Reklamemateriell i seg selv skulle vært forbudt. Maken til forsøplende skrot.
![]() |
#51 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Nei, vi bor ikke i nærheten av noe sted der det er valgboder. Men de som ikke har vært på skolen har alltid vært med oss å stemt. Og der er det kaffe og mat som regel, men dessverre er vår valglokale lagt ned
![]() |
![]() |
#52 |
Usedvanlig begavet
Det er dog en annen (men relevant rent generelt) debatt. Sånn sett så burde både boller og epler, reflekser og produkter av resirkulerbart materielle være bedre løsninger. Av en eller annen grunn har Storesøster f.eks liggende en LO-lebepomade. Den er kjekk, og jeg lar henne fritt smøre litt sosialisme på leppene
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
Nei jeg syns det egentig er det som er debatten. Jeg vil ikke at barn skal brukes til å reklamere for noe, og kanskje særlig ikke politikk. Jeg syns valgkampmateriell er ok, samt ting som spises opp eller er relativt nøytrale. Derfor godtar jeg Frp-epler, AP-roser og SV-boller, men ikke ballonger eller buttons fra de samme. Jeg hadde dog ikke latt barnet mitt ta i mot noe som helst annet enn valgkampmateriell fra klart nazistiske og rasistiske partier. Det kunne vi brukt til skrekk og advarsel.
![]() |
#54 |
Usedvanlig begavet
Ok, jeg leste HI som et spørsmål som gikk på noe litt annet enn om reklameproduktene var miljøvennlige. Prinsippet rundt om barn skal brukes som reklame rammes vel ikke av om reflekser er laget av resirkulerbar plast.
![]() |
#55 |
Glamorøs
|
Jeg sier ingenting om det i hovedinnlegget?
![]() |
#56 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg har lært ungene å synge "jeg vil ha en røøøød ballong" i denne valgkampen.
![]() |
#57 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Her er et godt argument mot helium-ballonger: http://www.dagbladet.no/2012/09/24/n...lium/23558179/
![]() |
#58 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Hadde med 12åringen, og han begynner faktisk å bli litt interessert i politikk. Han er dog enda mer interessert i drops og ballonger.
![]() |
#59 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Vi er så og si aldri i byen med ungene, så nei. De har derimot mye om valget på skolen og jeg er litt over snittet opptatt av lokalpolitikk, så de får sin dose, om enn noe grønnfarget av sin mor.
![]() |
#60 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Apropos ballonger: resten av familien (i alderen 5-38) kom nettopp inn døra her etter å ha vært i byen på "Ja til OL i Oslo"-arrangement, utstyrt med et lass blå t-skjorter med OL-propaganda på. Minstemann har gått til sengs iført ny OL-"nattkjole" i str Small.
![]() |
|
|