Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Jeg sitter med ett inntrykk når jeg leser hva du skriver, at du tror at dersom man er reisevant, så reiser man IKKE på pakketur til Alcudia eller Legoland, og man koser seg i hvert fall ikke med paraplydrinker ved et basseng.
Jeg skrev ikke "man", jeg skrev "vi". Og vi koser oss ikke på Sunwing-anlegg. Ikke fordi vi er for snobbete til å nedlate oss til det, eller fordi vi ikke vet hva det er, men fordi vi ikke liker det. For oss betyr planleggingen, reiseruta og reisemålet vel så mye som "feriefølelsen".
Vi liker å spikre sammen feriene våre sjøl, og gjerne improvisere underveis. Det har vi klart helt fint med to unger også. Og de har hatt det bra. Mitt hovedpoeng i denne tråden er derfor at det ikke er nødvendig å være redd for å gjøre det man har lyst til. Og at det i hvert fall ikke er nødvendig å advare andre mot å gjøre det de har lyst til (innen rimelighetens grenser – selv jeg steiler når jeg hører om folk som tar med seg babyer på sykkeltur på Karakoram-veien i 4000 meters høyde).
Når det gjelder hovedinnlegget, så er det selvsagt satt noe på spissen. Min mening om dette spørsmålet er såpass avbalansert at det neppe ville blitt noen diskusjon om jeg hadde tatt med alle forbeholdene med en gang. 
|