|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Området rundt New YorkOm man skulle være en måned i New York-området, hva er verdt å se og gjøre? Byen har jeg dekket, men jeg lurer på området rundt, fine dagsturer, småreiser, "uoppdagede" (fra en internasjonal turists synspunkt) perler, nabolag osv.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Området rundt New YorkDet egner seg til dagsutflukt, men er ikke et sted å bo mer enn for noen dager. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Klar
|
Sv: Området rundt New YorkDet er vel ikke mer enn en time-halvannen med bil ut til strendene på Long Island. Og det er virkelig overraskende fine strender der! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Området rundt New YorkDet er også veldig fint nord i staten NY, særlig i områder rundt Finger Lakes. Det et for langt å kjøre på dagstur, men fint mål for en tur på noen dager. Veldig koselige små byer og vingårder. Overraskende god hvitvin også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Klar
|
Sv: Området rundt New York
Aaaaah, vi kjørte bare gjennom på highwayen, men jeg husker jeg tenkte at "hit vil jeg tilbake" Det var nydelig natur, det lille vi så. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Området rundt New YorkTa toget fra Grand Central nordover til Connecticut eller upstate New York. Mange fine koselige småbyer der, og om dere reiser nå på høsten er det flotte farger der og dere kan plukke epler på små gårder og gå på vinsmaking.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Området rundt New YorkUpstate NY er fantastisk og kan ikke anbefales nok!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 09-09-13 kl 22:51. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Området rundt New YorkNår på året?
|
|
|
#14 |
|
Sv: Området rundt New York
Rhode Island er flott da (men jeg har vært der mest i november, fint da og). Jeg ville leid bil og kjørt nordover, gjerne bodd på b&b eller små hoteller. Hvor langt nord vil/kan dere da?
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Området rundt New YorkMillact; jupp, det er planen. Min sønn (og mann) mener at det ikke er ferie uten fornøyelsespark.
Det hadde jo vært kjempekult! Guttene våre er jo like gamle.
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Området rundt New YorkHershey var gøy, selv om norsk sjokolade er bedre. På de traktene ligger også the Crayola Factory, men Hiawatha er kanskje litt for stor til å synes det er gøy. Ungene mine var mindre da vi var der.
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Området rundt New YorkEnig angående norsk sjokolade. Jeg har alltid med et lass Firkløver til venninnen min når vi drar over.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Området rundt New YorkJeg har ligget i telt i Hershey, ja, sånn omtrent rett utenfor parken, rett ved en jernbanelinje. Vi hoppet høyt i teltet om natten da toget kom forbi, for vi visste ikke det lå slik til.
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Området rundt New YorkReese"s cups er jo det beste av det beste.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|