|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Gjør jeg?
|
|
|
#62 |
|
Borte
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg syns det er svært foruroligende at Frp har blitt stuerene når de fortsatt har så mye brungrumsete holdninger. Det er bare noen få år siden det var helt utenkelig å ta partiet inn i regjeringsvarmen, og de har virkelig ikke endret kursen så mye. Det viser seg jo gang på gang at grumset lever i beste velgående.
|
|
|
#63 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Anundsen som justisminister, da. Det kan vi kanskje leve med?
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Finansministerposten er virkelig godt egnet som trening politisk i politisk edruelighet. Det departmenentet kan "beat the devil out of" hvem det skal være. Og Siv er mye rart, men dum, det er hun ikke.
|
|
|
#65 |
|
Make it count!
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?
Ja. Og argumentet om at "Sånn er det å leve i et demokrati, Velgerne har talt!" kommer når man gruffer over FrP i regjering, skurrer litt. For det som har forandret seg fra de siste valgene er ikke at flere har stemt FrP, men at de andre borgerlige partiene har tatt dem inn i varmen.
|
|
|
#66 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Hvordan er det med Per-Kristian Foss for tiden? Helt ute?
|
|
|
#67 |
|
Make it count!
Finansministeren tror jeg ble delt ut til Siv for lenge siden.
|
|
|
#69 |
|
Borte
|
Det er nettopp det som har skjedd.
|
|
|
#70 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det tror jeg også. Jeg håper at så lenge hun ikke kan gjøre noe med handlingsregelen, er hun dømt til å drive et nederlagsprosjekt for FrPs del.
|
|
|
#71 |
|
Peppy!
|
Men det måtte de vel kanskje også gjøre etterhvert, når så mange nordmenn år etter år sier at de vil ha dem. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Ja. Et parti som oppriktig og helt seriøst foreslår lukkede asylmottak i Afrika og Asia. Jeg forstår ikke hvordan man kan se forbi de sakene. Ikke i det hele tatt.
|
|
|
#73 |
|
Peppy!
|
Og så vil hun veldig kjapt se at å redusere skatten med 100 milliarder betyr at hun ikke har noe å by på til eldrehjem når budsjettene skal opp. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
~~~~~~~
|
Det lurer jeg på også, det er lenge siden han har vært i media.
|
|
|
#75 |
|
villende
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Det er noe helt annet å sitte i regjerning enn å sitte i oposisjon, altså. Og sånn sett er ikke Finansdepartementet det verste stedet å plassere Siv Jensen. Jeg er faktisk mindre bekymret for FrP i Finans enn KrF i Barne- og likestilling eller i Helse (eller hva de nå kommer til å hete). Det er tross alt bare FrP som er mot handlingsreglen, og det begrenser pengebruken ganske mye. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Sviiisj!!
|
Nåh. Et overveldende flertall vil jo ikke ha dem. 84%, nærmere bestemt.
|
|
|
#77 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Kabalen på den rødgrønne siden legges også om dagen - folk skal jo ha nye jobber. Lobbyistene annonserer etter politikere som skal gå av i helsides annonser, Røkke har omtenksomt nok sørget for jobb i Aker for Sigbjørn johnsens fylkesmannsvikar Sylvia Brustad, og så dukker det vel opp noen nye fylkesmannsstillinger etter hvert, kanskje? Røkke klarer sikkert å skvise inn noen flere av vennene sine om det kniper.
|
|
|
#78 |
|
Borte
|
Jeg syns selvsagt også at det er veldig foruroligende at så mange nordmenn omfavner såpass brungrumsete meninger. I et historisk perspektiv gjør det meg rent ut livredd.
|
|
|
#79 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Festlig med tanke på tidligere "samarbeid" dem to imellom. Og så humret jeg godt da jeg så intervju med Brustad her om dagen, og hun gang på gang på gang gjentok den samme innøvde setningen om hvorfor hun hadde havnet hos Røkke. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
~~~~~~~
|
At Røkke har tatt Brustad inn i varmen er jo ganske så søtt med tanke på deres diskusjoner som florerte i pressen for noen år tilbake. Det viser at det er håp for alle å få ett liv etter politikken.
|
![]() |
|
|