Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 12:18   #121
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?

Tja, hvis SV og resten av den rødgrønne koalisjonen hadde droppet skremselstaktikkene og latt være å prøve å gi Venstrevelgere dårlig samvittighet for å stemme Venstre "fordi det egentlig er en stemme for å få FrP i regjering", så hadde vi kanskje hatt et flertall på sentrum+Høyre. Uten FrP.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:18   #122
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Føffaen så nedlatende De kan være, zulu.

Beklager det. Jeg skjøt før jeg fikk filtrert.

Jeg er ikke særlig misantropisk av meg, egentlig, men jeg har sveipet innom en kommentarfeltdebatt eller to (my eyes!), og bærekraftig samfunnsutvikling er ikke det som framstår som den gjennomgående hjertesaken. Mange, mange er seg selv nærmest, også på valgdagen.

Gammel 10-09-13, 12:19   #123
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååå, jeg glemte jo at alle som stemmer borgerlig er egoistiske rike jævler. My bad.

Men for å være litt alvorlig: Kortsiktig tenkning kan vel forekomme på venstresiden også. Jeg kjenner nok av folk som stemmer SV som nok er vel så opptatt av å beholde alle velferdsgodene (som jeg mener de benytter seg grovt av) enn av miljøet og fattigdom f.eks.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:19   #124
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På den seriøse siden så tror jeg det er en solid andel som stemmer på mindre skatt, bedre veier, og billigere biler. Jeg kan ikke fatte at dere mener økonomi og velferd for fremtidige generasjoner er noe alle borgerlige velgere er opptatt av.

(unngår å bruke smilier her siden Candy så egoistisk har tatt opp hele dagskvoten av Stuarter)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:19   #125
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tillegg til å ønske en politikk som gjør det lettere å skape verdier til seg selv OG fellesskapet, så tror jeg også mange velgere som jobber i det private næringsliv er ganske møkkleie av å bli omtalt som nærmest snyltere, som egoister og som noen som rett og slett ikke er relevante. Det føles litt som å være forsørgeren i en familie, som får kjeft av familiens øvrige medlemmer (forbrukerne) for å tenke for mye på jobben.

Gammel 10-09-13, 12:19   #126
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi ser jo hvor mye regjeringen har vært villig til å satse på forskning og andre alternativer til å fremme norsk vekst bortsett fra oljepenger de siste åtte årene.

Gammel 10-09-13, 12:19   #127
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå, det er vel god grunn til å tro at mange stemmer etter hva de tror vil gagne dem selv personlig på kort sikt. Og at manges politiske og økonomiske analyser er, eh, grunne.

Nemlig, og det er jo litt av problemet. Her i fjorden stammer brorparten av Frps stemmer fra at de er eneste parti som er imot bompenger i regionen. Da velger man en sak (ofte i egoistisk lys, JEG VIL JO IKKE BETALE FOR NY VEI!!) og har skylapper på resten av partiprogrammet. Det skjønner jeg bare ikke. Jeg er helt i stand til å forstå at man ikke finner et parti man er helt enig med alt i, men jeg synes i det minste verdisynet burde være forenelig.

(Mens jeg venter på at SV-erne skal fortelle at det er viktigere hva man mener enn hvordan man skal gjøre det. )

Ganske nedlatende dette også, vil jeg si, men jeg kommer ikke til å si det. Jeg er av dem som fremdeles mener at SV har fått gjort mye i regjering. Hvor tydelige de har vært på det er dog en annen sak.

Gammel 10-09-13, 12:19   #128
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dere helt på styr? Hva tror dere egentlig folk stemmer etter? Fargen på logoen?

Er det noen som IKKE stemmer utfra hva de mener er den bærekraftige utviklingen for samfunnet vårt?

Oh yes, det er jo dessverre det. Noen har sine hjertesaker, noen stemmer ideologisk, noen (som jeg kjenner ) stemmer fordi "det er for mange innvandrerere her i landet" og "vi må slutte å sende penga ut av landet". Noen synes det er fint med billigere bensin og noen synes at vi trenger mer personlig frihet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:20   #129
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ikke bare konkludere med at alt er Arbeiderpartiets skyld først som sist? Det er jo go-to-forklaringen til enhver nettdebattant med respekt for seg selv.

Gammel 10-09-13, 12:21   #130
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke prikket deg, Blondie, men jeg over alt du har sagt i denne tråden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:23   #131
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I tillegg til å ønske en politikk som gjør det lettere å skape verdier til seg selv OG fellesskapet, så tror jeg også mange velgere som jobber i det private næringsliv er ganske møkkleie av å bli omtalt som nærmest snyltere, som egoister og som noen som rett og slett ikke er relevante. Det føles litt som å være forsørgeren i en familie, som får kjeft av familiens øvrige medlemmer (forbrukerne) for å tenke for mye på jobben.

Ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:23   #132
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååå, jeg glemte jo at alle som stemmer borgerlig er egoistiske rike jævler. My bad.

Men jeg mener jo overhodet ikke at det bare gjelder borgerlige velgere. Hvor fikk du det fra? Jeg tror kortsynt egoisme og grunne analyser er godt fordelt utover det norske partispekteret.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:23   #133
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvem er det som omtaler dem sånn? Konkrete eksempler?

Gammel 10-09-13, 12:24   #134
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, hvis SV og resten av den rødgrønne koalisjonen hadde droppet skremselstaktikkene og latt være å prøve å gi Venstrevelgere dårlig samvittighet for å stemme Venstre "fordi det egentlig er en stemme for å få FrP i regjering", så hadde vi kanskje hatt et flertall på sentrum+Høyre. Uten FrP.

Mm, nå etterpå kan man jo like gjerne si at en stemme på noe annet enn sentrum+Høyre var en stemme til FrP i regjering, hvis man først skal innlate seg på den type utsagn (som jeg syns er ganske tåpelige). Det var jo tidlig klart at det ville bli borgerlig flertall og regjeringsskifte, og at sentrum+Høyre ikke ville avvise FrP om det ble nødvendig for å danne regjering.

Gammel 10-09-13, 12:24   #135
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva er dette for en slags underlig måte å argumentere på?

Det var ikke akkurat et argument.

Jeg observerer at jeg er den minst misantrope deltakeren her i debatten. Det er mildt sagt uvant.

Jeg synes dere har helt ekstremt lav vurdering av mennesker som resonnerer annerledes enn dere. Ærlig talt.

Åh nei, jeg tror mennesker som stemmer på enkeltsaker, kjekke partiledere, samme som mamma osv., finnes i alle fløyer. Ingen diskriminering der.

Gammel 10-09-13, 12:25   #136
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

(Mens jeg venter på at SV-erne skal fortelle at det er viktigere hva man mener enn hvordan man skal gjøre det. )

Hvis du reagerer på at andre er nedlatende kan du kanskje droppe å være det sjøl også, hm?

Gammel 10-09-13, 12:25   #137
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det var ikke akkurat et argument.
Åh nei, jeg tror mennesker som stemmer på enkeltsaker, kjekke partiledere, samme som mamma osv., finnes i alle fløyer. Ingen diskriminering der.

Gammel 10-09-13, 12:26   #138
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe jeg har gått glipp av? Jeg synes ikke jeg leser annet enn om snylterne i det offentlige (slike som jeg ) som sitter på ræva i de trygge jobbene sine og knapt trenger å løfte en finger for at skattepengene til vanlige dødelige (ikke offentlig-ansatte) skal komme inn på kontoen.

Ja, ja, tenker det skal bli jobbing for penga når Høyre sitter ved roret iallfall. Var i grunn overrasket over at det fremdeles "bare" var 30 elever i klasserommet da jeg kom i morges.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:27   #139
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men jeg mener jo overhodet ikke at det bare gjelder borgerlige velgere. Hvor fikk du det fra? Jeg tror kortsynt egoisme og grunne analyser er godt fordelt utover det norske partispekteret.

Det er jo ikke som om hele Norges befolkning plutselig blir kjempemye smartere akkurat på valgdagen. Selv om det hadde vært veldig fint, så klart!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:30   #140
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvem er det som omtaler dem sånn? Konkrete eksempler?

Den sjarmerende LO-posteren som sirkulerte de siste dagene før valget, for eksempel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.