|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Jeg blir så forvirret når jeg leser om det (ref. tråden til Skremmern), og klarer ikke å finne noe tydelig, så derfor spør jeg dere.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Jeg innbiller meg at det spriker veldig mellom de forskjellige grupperingene i partiet. Det finnes medlemmer i Krf som mener at homofili er unaturlig og derfor ikke tillates, men de vil nok ikke komme til ordet.
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Leste akkurat gjennom deres nettside og der står det jo ikke noen store overraskelser, men akkurat dette med standpunkt ift Russland kjenner jeg er litt viktig for meg og.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?De har alltid kjempet mot den nye ekteskapsloven, og de fremhever nylig at dette fortsatt er standpunktet deres. De mener at ekteskap er for mann+kvinne, MEN, i motsetning til tidligere, så er de for partnerskap mellom to av samme kjønn.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Altså, hallo, dere mener vel ikke i fullt alvor at KrF skulle mene noe i NÆRHETEN av den nye lovgivningen i Russland?? For nærmest forbyr homofili, og i hvert fall ytringer om dette.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?
Nei. Det jeg mener er om de har uttalt at de er imot den eller bare ikke forholder seg til det hele.
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Ah.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Tjorven sa det.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Sorry at jeg hoppet til litt ukvalifisert dåning der, altså.
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
|
|
|
#11 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Jeg hørte Hareide uttale seg om homofili og adopsjon på radioen her om dagen, og det er noe i resonnementet som ikke henger på greip for meg. Her er hva jeg hørte:
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#13 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?"Alle er like mye verdt, men noen er verdt mer enn andre."
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Bra sagt, Nyx. Det er dette jeg sliter med å skjønne - de har liksom et slags skinnverdisett som sier at alle er like mye verdt - samtidig som de egentlig mener at mann&kvinne&barn står over de andre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Men kirken og kristendommen har jo lagt bak seg en del grusomme og blodige ting i fortiden, hvorfor er det forståelig og nærmest riktig at diskrimineringen tas med videre? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Make it count!
Ja. Og det.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Mange av dem mener at det med mann+kvinne er noe mer fundamentalt enn regler om skalldyr og skjeggvekst. At det handler om hvordan vi er skapt i guds bilde, og for å utfylle hverandre. Noe der.
|
|
|
#18 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?KrF er vel i endring trur eg. Eg las ein stad at dei går tilbake i sine gamle pietistiske bastionar, og går fram der dei tradisjonelt ikkje har stått sterkt. Og så har vi jo fått De Kristne - som mange fundamentale tidlegare KrF'erar rømmer til.
|
|
|
#19 |
|
Make it count!
Men da sier de jo samtidig at adoptivforeldre må være ideelle i den sammenhengen der. Og at homofile foreldre, så bra de enn måtte være, ikke er bra nok til å være adoptivforeldre. Og ettersom adopsjon er et av de ytterst få måtene å få barn på som man kan stille sånne kriterier ved og adoptivbarn ikke som gruppe har spesielle behov for ulike kjønnssammensetninger i hjemmet, kan man trekke konklusjonen at homofile foreldre ikke er bra nok for noen barn. I KrFs øyne.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Den skjønte jeg ikke? Det stilles mange krav til adoptivforeldre man ikke stiller til andre foreldre? God helse, for eksempel?
|
![]() |
|
|