|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg håper Venstre får kunnskapsministeren. De har den beste skolepolitikken, iallfall i teorien. |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?
Det er jeg enig i, men det fordrer at Venstre faktisk blir med i regjeringen. Hva er vi stuck med hvis ikke, tro? De kan vel ikke finne på å dra Kristin Clemet inn i det departementet igjen, vel?
|
|
|
#223 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Det klikker for meg, big time, hvis Kristin Clemet får noe som helst med skolen å gjøre igjen noensinne. |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
VG lanserer Ine Marie Eriksen Søreide som et alternativ, ser jeg.
|
|
|
#225 |
|
Er frisk!
|
Torger Ødegaard er lansert som et alternativ. Det er like ille.
|
|
|
|
#226 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Thorbjørn Røe Isaksen blir arbeidsminister. Det sa i hvert fall høyremannen jeg snakket med i valgboden da jeg lurte på Høyres syn på NPM og målstyring i offentlig sektor. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg har innsett at skolepolitikken kommer til å bli dritt uansett, og halvannen mnd. ut i lærerstudiene, frykter jeg allerede for min fremtidige jobb.
|
|
|
|
#228 |
|
Sånn passe sane
|
Hva er det dere tror kommer til å skje egentlig? Og nå spør jeg fordi jeg lurer oppriktig. Er det gitt at det kommer til å gå til helvete med skolen altså?
|
|
|
#229 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Eg lurer også på kva som skal gå galt med skule...
|
|
|
#230 |
|
|
Karakterer fra 5. klasse, ny skolereform igjen, ny lærerutdanning igjen, fritt skolevalg på tvers av både skole- og kommunegrenser, offentliggjøring av alle resultater fra nasjonale prøver, rangering av skoler etter resultat... Det er mye å ta av.
|
|
|
|
#231 |
|
maler
|
Og så signaliserer de at de skal satse ganske mye penger inn i skolen. Er det ikke det dere ønsker? Dette med karakterer fra 5. klasse blir det jo ikke noe av, jeg tviler på at det blir noen skolereform, men lærerutdanning og spesielt etterutdanning kommer nok.
|
|
|
#232 |
|
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Vi har ei ny lærerutdanning. De som begynte på den i 2010 er ikke engang ferdig utdannet. Kanskje de kunne fått lov å prøve seg litt før de ble stemplet som ikke gode nok?
|
|
|
|
#233 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Ja, jeg synes også det er rart at lærere som har ropt om kvalitet og mer ressurser i åresvis nå plutselig mener at det er den største trusselen mot skolen siden inkvisisjonen? Når det er sagt, håper jeg at ingen kaster seg ut i hodeløse reformer, men faktisk tar seg tid til å høre på hva behovene er. Så klart.
|
|
|
#234 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Det er jo ikke akkurat noe nytt, Input. Det er bare fem år siden jeg var ferdig utdannet, og jeg tror det har blitt endret minst to ganger siden da, i tillegg til midt i studieløpet mitt. Videre- og etterutdanning er ikke nødvendigvis et onde, jeg bare håper de bruker litt ressurser på rammene rundt skolehverdagen også.
|
|
|
#235 |
|
|
I mine øyne er ikke det jeg ramset opp det samme som kvalitet og ressurser. De problemene som er i skolen forsvinner jo virkelig ikke av mer etterutdanning eller av at elever og foreldre "shopper" skole etter nasjonale prøver. Ikke av enda en ny skolereform eller ny lærerutdanning heller.
|
|
|
|
#236 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Eg meiner at det må endringar inn i skulen. Det er noko gale med eit system som loser elevar gjennom 10årig skulegang utan å lære dei å lese.
|
|
|
|
#237 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Mens jeg har tro på å si noe om kvalitet selv om behovet for kvantitet ikke er møtt. Det kan i neste omgang tydeliggjøre behovet for flere hoder.
|
|
|
#238 |
|
|
Neida, det er ikke noe nytt, men det betyr da ikke at vi trenger å fortsette? Det er ganske bortkastede ressurser når man strever sånn etter å forbedre at man ikke engang tar seg tid til å se om det forrige forsøket på forbedring fungerte etter intensjonene.
|
|
|
|
#239 |
|
Snikende tiger
|
Poenget mitt var at det er ikke regjeringsskiftet ene og alene som vil felle skolen - der har den rødgrønne regjeringen gjort et godt grunnarbeid allerede. Og nei, jeg skylder ikke alt på den rødgrønne regjeringen, men det er de som har sittet i regjering under alle disse fornyelsene av lærutdanningen.
|
|
|
#240 |
|
Er frisk!
|
Jeg vil gjerne etterutdannes!
|
|
![]() |
|
|