Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flink som føder barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-13, 20:16   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink som føder barn?

Jeg vet overhode ikke noe om fødselsforløpet hennes.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 20:18   #22
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes jeg har vært ganske flink, for å være ærlig.

Gammel 11-09-13, 20:18   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En fødsel er jo en bragd. Jeg kommenterer ofte med "bra jobba" når jeg kommenterer fødsler (uavhengig om det er vaginaleller KS) et realt stykke arbeid!

Gammel 11-09-13, 20:18   #24
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min synes visst at jeg har vært flink som har "trøkket ut de store greiene der" som han så elegant sa det.

Gammel 11-09-13, 20:19   #25
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville nok brukt "heldig" mer enn "flink", for som Esme skriver er det jo noe man må gjennom om man først er gravid. Uansett tenker jeg at det er et helt greit ord som gjerne reflekterer avsenderens tanker rundt det, og det er jo kjekt med skryt (selv om det skal sies at jeg aldri har følt meg flink som har født og at jeg nok hadde stusset litt over å få et slikt kompliment).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 20:28   #26
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Man kan jo være flink selv om det er noe man må og ikke kan trekke seg fra.

(Jeg fikk forresten følgende hilsen fra en elev da jeg fikk nr1: En tegning med teksten "Håper du blir fornøyd med ungen." )

Sist redigert av Syrinx : 11-09-13 kl 23:10. Årsak: Smileyen tok visst litt av.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 20:32   #27
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Enig med Syrinx, man kan godt være flink selv om man ikke har noe valg. Man skryter jo gjerne også av andre som gjennomgår noe vanskelig, f.eks. behandling for kreft, selv om det ikke er frivillig eller noe man kan trene seg opp til.

Gammel 11-09-13, 20:32   #28
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står så mye rart på (min) FB, at det der hadde jeg ikke reagert nevneverdig på. Flink og flink...? Man har jo ikke noe annet valg enn å få ut det barnet når det først har kommet inn, men å føde er jo tøft, så man er vel uansett litt flink?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:03   #29
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Så mange såre tær det finnes rundt om kring, kan jo noen som har hatt keisersnitt bli fornærmet fordi de liksom ikke er flinke.

Gammel 11-09-13, 21:10   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Så mange såre tær det finnes rundt om kring, kan jo noen som har hatt keisersnitt bli fornærmet fordi de liksom ikke er flinke.

Eller jeg forsempel som brukte 36 timer og nesten ikke greide å få trøkka ut førstemann. Jeg følte meg ikke spesielt flink akkurat. :fornærma:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:15   #31
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

De som får barn er heldige, ikke flinke. Jeg føler meg i hvert fall mye mer heldig enn flink som har fått mine to, selv om veien frem var lang, og mange kaller meg flink som holdt ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:16   #32
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Vi er helt klart heldige. Egentlig uansett hvordan man har fått barnet sitt.

Gammel 11-09-13, 21:25   #33
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen flink føderske. Begge gangene har barnet blitt halt ut med vakum og jeg synes bare det er fryktelig vondt å føde. Stakkars deg, ville vært mer riktig reaksjon til meg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:58   #34
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er rarere å reagere på det enn å skrive det hvertfall.

Jeg kommenterte til en venninne her om dagen at "dere er skikkelig flinke til å lage barn" eller noe. Jeg mente jo ikke at de var spesiellt flinke på soverommet, det har jeg da ingen formening om. Det var ment som en hyggelig kommentar om den vakre babyen de hadde laget.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:59   #35
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ok, så er kanskje ikke flink det beste ordet. Men herregud, at noen skriver det på FB-veggen til en venninne, er det en stor greie? Jeg litt over hvor mye en skal tenke over før en skriver noe påå Facebook, altså. Og selvsagt handler ikke føding om å være flink, det er beinhardt arbeid enten det skjer vaginalt eller med snitt, og så er det enda mer arbeid etterpå. Jeg synes en skal ha kred for det, så får en flisespikke på ordbruken hvis en absoluttt må.

Gammel 11-09-13, 22:32   #36
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi er jo laget for å føde.

Nups. Jeg er rimelig sikker på at jeg er laga for å kunne spise potetgull. Det er nok derfor jeg kun har født én gang, men ukentlig spiser potetgull! (Jeg vil også anta det er derfor jeg har to hender. For å kunne bære hjem store handleposer med potetgull, og spise med begge henda!)

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 22:35   #37
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Haha ja jeg trodde tråden handlet om noe sånt!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 22:36   #38
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor det ene utelukker det andre, kan man ikke være både flink, heldig og urkvinne?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 22:39   #39
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ok, så er kanskje ikke flink det beste ordet. Men herregud, at noen skriver det på FB-veggen til en venninne, er det en stor greie? Jeg litt over hvor mye en skal tenke over før en skriver noe påå Facebook, altså. Og selvsagt handler ikke føding om å være flink, det er beinhardt arbeid enten det skjer vaginalt eller med snitt, og så er det enda mer arbeid etterpå. Jeg synes en skal ha kred for det, så får en flisespikke på ordbruken hvis en absoluttt må.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 22:43   #40
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg er litt overrasket over at denne kommentaren ikke kom før i en eller annen variant.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.